Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

SAKTA RULLA DIMMAN IN

Av Anita - 12 februari 2010 18:11

  

Fredag kväll och det är ljust när jag åker hem, nästan i alla fall.

Det var 25 gr kallt imorse igen men nu är det lite mildare. Solen har i alla fall visat sig idag och då blir man lite gladare.


Rapport från min julgran. Den börjar se lite lessen ut och tappar en del barr trots att jag pysslar med den varje dag och pratar med den. Vi får väl se. Jag ger den en vecka till.


Igår var bloggvännen"Skatan" på aktuellt. Det var en intervju om äldre bloggare. Det var roligt att se det och se hur det ser ut hemma hos henne också.

En del har fördomar om bloggande  men jag måste säga att för mig har det blivit ett lyft.


Det har bara burit med sig positiva saker.

Jag har alltid skrivit dagbok och på sätt och vis är det här det också också men ändå inte.  Man skriver ju bara det man vill och jag har inte så mycket hemligheter som jag inte vill ska avslöjas.


Jag har fått vänner genom bloggandet och till och med träffat Skatan och det kändes som vi känt varandra alltid när vi sågs. Som en gammal vän.


Jag har fått oväntad hjälp genom bloggandet som till exempel med mina pensioner.'


Jag tror också att mitt bloggande är kul för andra. Förstår att många av mina släktingar och vänner läser bloggen varje dag och på så sätt kan följa livet i Fisksjön.


Jag tror att jag har bloggat i tre år nu och jag har inte lessnat. Tydligen är det mest unga tjejer som bloggar  men vad då? Är inte jag en ung tjej kanske eller....


Nåja tillbaka till vardagens händelser.


Iförrgår kväll åkte DataFia och jag till Alnön. Hon har en liten egenhet att samla på plastburkar och möbler (kanske barnen behöver när dom blir stora).

Hittat 6 furustolar och ett bord på blocket för det förnämliga priset av 700 kr. Som hittat. Vi drog iväg de 13 milen till Alnön. Jesse så mycket snö det var där, till och med mer än här i Fisksjön.


Vi passade på att fara och fika hos min faster och hennes man. Det är så roligt att träffa dom. Det är lite underligt och jag kom på det precis då.


Man brukar se åldern på människor när man ser deras hem men....... deras hem är ljust, modernt med massor med gröna växter och läckra färger.

Man skulle gissa att det var unga människor som bodde där om man inte visste.

Jag har aldrig sett dom som gamla men nu kommer jag på att dom faktiskt är mycket äver 80 år.


men.... dom sitter där varje dag framför datorn och läser bloggar.

Följer med mig och barnbarn och flera andra på bloggen och tittar på andra grejor också.


Det är väl för härligt. Ingen är för gammal och ingen för ung för att använda den här älskade och hatade maskinen. Kram på dig faster. Du är för härlig.


Ja så är det då fredag kväll och jag ska parkera mig framför "Lets dance".


Dagens ord får bli en liten fundering nu när jag står här och ser ut genom fönstret.


Två människor ser ut genom samma fönster.

Den ena ser att fönstret är smutsigt,

den andra ser på stjärnorna och utsikten.


Vad ser du?

      

 
 
Skatan

Skatan

12 februari 2010 21:52

Definitivt på stjärnorna och utsikten ... Det har jag alltid gjort, ibland till Mannens förtret.

Ja, visst är bloggandet fantastiskt. Vad nära man kan komma människor som man kanske aldrig skulle ha träffat på annars. Och som ger en så himla mycket ... som du har gett mig t ex. Du skulle bara veta hur glad jag är att ha lärt känna dig. Stora B och jag har STORA planer för nåt ... när du gått i pension som inte bara ... och det är ju inte så bara ... berör dig. Mer säger jag inte nu. Vi planerar och drömmer och har oss. Alltid blir det väl nåt ... Vi ser stjärnorna och utsikten i alla fall. Kram på dej!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Herta

Herta

12 februari 2010 23:44

Hej! Tittar in här...har haft ett uppehåll på bloggen/internet under en tid...tillbaka och läser lite. Pratade med farbror i dag, 20 minus...han sa 30 ibland, ush...fast det har jag ju läst här och det sa han när vi pratades vid senast. Hoppas nI får vår nångång. Jag tycker att Din blogg är jättekul att läsa, nej kul är fel ord men jag hittar inget bättre ikväll.
1. Datorer åt folket. De öppnar nya vägar, bra.
2.. Let´s dance var inget kul ikväll. Jag hoppade rösträkningen.

http://www.hertabloggen.blogg.se

 
Ingen bild

Anette

13 februari 2010 07:40

Jag fylls av lycka o lite vemod när jag ser Fisksjön, VARFÖR bor inte vi där!?
Underbara helg!

 
zaq

zaq

13 februari 2010 09:07

Inte har man tid att se skiten ;-) Det är ju så mycket som pågår därutanför som man vill hinna se!

Kram på dig bloggkamrat!

http://zaq.blogg.se

 
Soldansare

Soldansare

13 februari 2010 12:04

Jag tycker också att bloggandet har varit ett lyft. Att få "hälsa på" hos människor man aldrig hade haft en aning om att de fanns annars, som du Skogsnuvan, och få läsa om hur de har det och vad de tänker. Vidga sina vyer. Och allt det här om att man lämnar ut sig i bloggar och Facebook, man väljer ju, som du säger, själv vad man lämnar ut.
Mina närmaste "äldre" håller inte på med datorer över huvud taget, de säger att de är för gamla för att lära sig men det där är ju uppenbart bara en inställningsfråga.
Kram på dig!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

13 februari 2010 13:04

Jaa du, det beror nog på dagsformen vad man ser genom fönstret!
I alla fall fönstren hemmavid, på andra ställen ser man andra saker!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Staffan H

Staffan H

13 februari 2010 13:22

Nu börjar man få en liten föraning om vad som komma skall. Det blir ljusare och ljusare. Håller med om allt positivt om bloggandet och vi har ju följt varandras bloggar i flera års tid nu. Det enda jag undrar är var alla herrar i olika åldrar håller hus? Jag har upptäckt att jag ofta är nästintill ensam kille i kommentarfälten bland de bloggar jag brukar följa. Naturligtvis förstår jag att de måste ha fler manliga läsare än jag, men vad är det som är så svårt med att slänga in en kommentar då och då?

Jag får ta och skriva ett inlägg och utveckla mina funderingar om det här. Tack för inspirationen!

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Anders

Anders

13 februari 2010 19:10

Här finns en till manlig läsare så, Staffan, du är inte ensam.

http://www.hasjo.com

 
margit

margit

13 februari 2010 23:07

Va härligt att läsa din blogg/inlägg! Kul att höra att även 80 åringar läser bloggar!
Först i början när jag bloggagde...så "hittade jag" endast yngre bloggare...tuffa skor o kläder...var det mesta man såg bilder på. Inget fel på det...men kul när jag sedan hittat dem som är i ens egen ålder ...ungefär...och läsa/titta och kommentera i deras bloggar
Visst har man fått många "bloggvänner"...Jag tycker det är SÅ ROLIGT!!! Tänk va man kan använda sin dator till mycket trevligt!!
Kramen vännen!

http://margitholm.blogg.se

 
coz

coz

4 mars 2010 09:19

jag ser en själ...en längtande själ...
en själ...som dagligen drömmer sig bort...
hem...till de gyllene orosfria gatorna...
där hon en gång vistades...
under den stora björken...alldeles stilla...
ensam som barn....
stigarna hon gick....blommorna hon plockade till mor...
minnena...är idag lika verkliga...som blodet i hennes
ådror...och de rusar fram....visar sig ibland...som o-
kontrollerbara forsar i hennes inre...
till nytta för alla i hennes närhet....
coz
(man)

http://coz-art.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards