Direktlänk till inlägg 2 december 2011

LATMASKEN HAR SLAGIT TILL

Av Anita - 2 december 2011 16:58

 

Sedan jag kom hem från Island har jag varit förfärligt lat och av allt jag tänkt har det inte blivit mycket.

När jag ser hur jävligt det var ifjol den här dagen och hela december föresten så känner jag mig väldigt tacksam även om vägen är hal som en snorloska.

 

Då var det 25 grader kallt och jag frös så jag skakade dag som natt. Nu är det nästan varmgrader och snön har nästan smält bort och isen på sjön är också borta. Nu finns det chans att plocka lingonris och annat fint att göra kransar och julkorgar av.


Som sagt. Jag har drabbats av lathet.

 Igår drabbades jag dessutom av feghet och smet iväg när sotare skulle komma. Jag vet att plattorna i min spis är kass och jag har väntat på killen som ska laga sedan i februari. Han var hit för en månad sedan och tittade men det har inte blivit mer och jag förstod att jag skulle få skäll av sotaren så jag drog iväg till DansBritt innan han kom och höll mig där nästan hela dagen.


Vi pratade, fikade och hon masserade mina ben och vi var iväg och åt lunch på Lottis. Så kom jag hem lagom till dr Qvinn och sedan blev det inte mer.


Idag åkte jag på jobbet och på bibblan och sedan hem. Knäppte på tvn och hamnade i en ÅsaNissefilm och ni vet hur förtjust jag är i sådana. Sedan var det dr Qvinn igen och så hade några timmar gått och det hade inte blivit ett dugg nyttigt gjort.

Jag har badat och tvättat håret. Egentligen skulle jag ha bastat men jag ides inte. Det fick bli badkaret istället.


Jag har inte ens gått badstrandsrundan den här veckan och inte vävt någonting. Tiden bar liksom bara glidit iväg till just ingenting. Så konstigt.


Katten Oskar är precis lika slö som jag. Han ligger i min famn hela tiden och gosar och spinner och klappar mig med sina tassar. Han blir rent irriterad när jag kliver upp en liten stund.


Vad är det som har drabbat oss? Nu är det ju dags att sätta fart, baka pepparkakor och slå in julklappar och skicka julkort och tusen små ting som man ska göra före jul, ja ni vet.


Är det för att man har så mycket tid som man blir så lat och tänker :Äsch jag gör det imorgon istället.


 

Jag har ialla fall fått upp adventsgrejorna så jag är väl en bit på väg.

Jag har fått en bok som jag måste läsa också. Måste, det är en sådan som man inte kan släppa när man börjat med den.


Nåja,vi får se. Är man lat ska man väl vara lat, man hinner väl ändå skulle jag tro.


Dagens ord: Om latmasken gnager hårt så låt honom hållas tills han är mätt.

 
 
Sundinska

Sundinska

2 december 2011 20:04

Åh vad skönt att läsa att det inte bara är jag som sitter fast med röven i möblerna och inte får något gjort!

http://solagast.blogspot.com

 
zaq

zaq

2 december 2011 22:15

Lat och Lat... Äh, här måstes och hinns inte mer än man vill ;-)
Härligt fint i fönstret ditt, sådär så det känns hemtrevligt...

På med boken bara, resten får vara till sen och det som blir ogjort, låt det vara ogjort, det blir jul ändå :-)
Mys med Oskar!

http://zaq.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

2 december 2011 22:17

Det är väl jätteskönt att låta latmasken råda ett tag. Du hinner nog vad du ska i alla fall. Att Oskar trivs förstår jag mer än väl!

Kram och ha en fin helg, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Skatan

Skatan

3 december 2011 10:56

Låt honom hållas, du, i lugn och ro,den där latmasken. Och njuuut. Jag försöker ta bort så många "måsten" som jag bra kan ur mitt eget liv.

Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

margareta wårenius

3 december 2011 13:22

så skönt att få benen masserade. Ligga i soffan och läsa en bok.

Margareta

 
Ingen bild

Titti

3 december 2011 14:33

Han är ju bara så himla söt, Oskar!
Så det funkar alltså att åka till Island även på vintern. Blir väldigt sugen på att åka dit!
Njut du av latmasken så länge den dröjer sig kvar! Du är ju så i farten jämt annars, så detta har du väl förtjänat!

 
Ingen bild

Anette

3 december 2011 16:22

Tycker att det låter härligt! Har också latat mig med en bok hela dagen för ute är det storm o ösregn. Snart ska vi till våra kära vänner Tina o Magnus.Önskar dig en skön lördagskväll.Kram Anette

 
Janne

Janne

4 december 2011 09:18

Hej! Ha en fin Advent !

http://skogsduvorna.blogspot.com

 
Soldansare

Soldansare

4 december 2011 16:25

Ibland är det väl meningen att man bara ska vara. Håller med Skatan, försöker också ta bort så många måsten jag kan. För att inte tala om allt det där jag ska göra undan så jag kan njuta sen... Det är ju ingen som vet om sen någonsin kommer.
Kram!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Ingen bild

Herta

4 december 2011 20:20

Myskisse.

 
Irja

Irja

4 december 2011 23:13

Hej vännen,,,
Tittar in i stugvärmen din,
och ser att du har drabbads av samma syndrom som jag, "latmasken ", får inte fingrarn ur baken,,, det är väl mörkret och de snöfattigheten,som gör att man ingen energi har, man känner ingen julstämning inför julen,,, jaja inte vet jag heller vad det beror på...
Man kanske behöver några lata dagar, och gör bara det nödvändigaste.....Det blir jul iallafall, och den är ju en sån kort jul , bara som en vanlig helg,,,, Vi kommer att ta det bara lugnt iår, mysa och ha de skönt............Ingen av barnen med familj kommer hem iår...DE tycker det är skönt att få vara hemma julafton,med barnen............Lite besvärligt med alla julklapparna som ska fraktas fram och åter...........
Ha det bäst vännen och tat som de kommer.....Välkommen och titta in i stugan min........
KRAM IA...

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

5 december 2011 07:44

Roligt att få läsa om Island, och de platser du besökte. Jag har också varit där på en miniresa, men då var det augusti, och svart, svart lava över allt! Tror nog att det var vackrare med lite pudersnö.
Vad beträffande latmasken, så låt den råda ett tag. Den hoppar snart på någon annan!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Margit

Margit

5 december 2011 16:21

Ja vi pENSIONÄRER...FÅR låta latmasken komma..vi kan ju göra det i morron...spara till en annan dag!!! Jag tycker pensionärlivet är mycket bekvämt ch skönt..och då gäller det att njut ch tillåta 2latmasken" komma på besök ibland...
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards