Alla inlägg den 31 december 2011

Av Anita - 31 december 2011 09:40

 

Så har ett år återigen sprungit förbi. Snabbt snabbt. Även om året slutat illa med orkan och ryggskott som gör det svårt för mig att sitta här upprätt och försöka skriva några rader så kan jag nog tycka att det för mig varit ett rätt bra år även om jag inte hunnit med det jag tänkte.


Däremot har jag hunnit med en massa annat. Jag ger inga nyårslöften längre utom kanske ett. Jag försöker varje år lära mig en ny sak.


Det har jag gjort iår också.

 

Jag lärde mig göra en magisk trumma och inte nog med det. Jag har spelat på den varje vecka när jag badat bastu utom nu när det är vinter och vägen till bastun har snöat igen.

 

Det är nu många år sedan vi färgade garn men nu blev det av och vi gjorde iordning en väv till att göra plädar, något som jag aldrig gjort förut.


Jag har gått på svampkurs också.


Jag dansade ännu en sommar även om vi inte var på dansgala iår men Hällesjö och onsdagskvällar missade jag inte.


Hälsan har varit enorm bra även om det tog tid att repa sig från harpesten men att vara ute i friska luften och röra på sig har gett mig mycket den här sommaren. Det har fått mig att leva upp och känna mig frisk och kry och ung, även om det inte är så just idag. Jag har aldrig haft ont i ryggen förut så man ska väl klara av det också.


 

Jag hade stora planer för min trädgård och en del hann jag fixa som en jordgubbspyramid. Det växte enormt i den och jag tror att jag plockat 20 liter jordgubbar i den här anordningen.

 

Min nya kryddgård var också lyckad och växte och doftade och lockade till sig massor med fjärilar.

 

Min lilla hydda som snabbt blev övervuxen med sockerärtor som man kunde sitta inne i och äta blev bra.


Så fixade jag lite nere vid sjön och byggde till en bit på bryggan.


Vad mer? Jo jag har målat i köket. Det är väl vad nyttigt jag gjort, en del i alla fall fast jag tror ju alltid att jag ska hinna med mer än vad som jag klarar. Tidsoptimist och latoxe heter det väl eller.....


Några resor som kanske inte heller var så väntade. Jag har varit till en av mina gamla vänner en härlig helg på Alnön.

Jag har följt med PappersBeda till Gotland.

 

Där träffade jag min bloggvän Ingrid och det var jättetrevligt.


Så var hela släktgänget till Ulvön en vacker sommardag för att fira några av gängets 50-årsfyllare.


Så sent på hösten hamnade jag på Island. En märklig upplevelse som jag inte riktigt smält ännu.

 

Vad mer. Vi har haft meditationsgrupp hos mig i flera omgångar.


Jag har naturligtvis träffat några nya och spännande människor, bla den lilla söta och duktiga kinesiskan som Kinabror hade med sig hit i höstas.

Jag har haft besök av två av mina bloggkompisar och det var så roligt.


Det har varit en trevlig 50-årsfest hos DansAnn. Vi har haft massor med sommarfester här i Fisksjön som vanligt och jag har badat som aldrig förr för vattnet har varit varm och sommaren solig och fin.


Jag har varit i kyrkan fler gånger än någonsin. En komfirmation, två begravningar och kanske tre gånger till av olika anledningar.


Pengarna har räckt till och inga stora olyckor med huset har hänt. Bilen har inte gått sönder så jag får väl sammanfatta det här året som ett av dom bättre. Framför allt har jag kännt friheten och verkligen kunnat bestämma över mig själv. Vad jag vill göra och vad jag inte vill göra och det är en stor lycka.

 

Svalan Iris har häckat i uthuset även iår och nu är det flera svalor än någonsin som gäder mig med sitt glada kvitter, massor med fjärilar som sätter sig på mina armar och i mitt hår.

Även en del av de otaliga fåglarna sätter sig och äter ur min hand och jag har två söta ekorrar i mitt fågelbord.

 

Trädgården har blommat som aldrig förr.

 

Så mina kära vänner sänder jag lite av mitt ljus till er och hoppas att ni kommer att få ett fint gott nytt år.


Mitt nyårslöfte får bli samma som alltid. Jag ska göra eller lära mig åtminstone en ny sak nästa år och jag ska resa till åtminstone ett nytt ställe, kanske nära kanske långt bort beroende på pengarna.

Jag ska så gott jag kan försöka vara positiv och ha tilltro till att allt ordnar sig till det bästa och jag ska göra sånt jag tycker är roligt.


Vad lovar du dig själv inför det nya året? Berätta!


Dagens ord: Dagarna går sakta mot ljuset. Dagarna går sakta mot sommaren. Finns det liv finns det alltid hopp. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards