Alla inlägg den 6 december 2011

Av Anita - 6 december 2011 16:44

  Kvällen igår ägnade jag mest åt att prata i telefon, först med sonen och sedan med min kusin. Så kom DataFia med man och vi fikade lite.


Även en pensionär måste ha lite struktur och planering med tillvaron så idag blev julkorten klara och jag började stöka med lite av varje.


Fåglarna utanför var massor och rätt vad det är får jag se en stor hök komma farande och plötsligt var alla fåglar spårlöst borta. Jag vet inte om han lyckades ta några men det tog en hel timme innan dom var tillbaka vid fågelbordet.


Såg att det var rätt fint ute och fick för mig att jag skulle åka spark på sjön. Ser ni så tråkigt det ser ut nu när snön har landat på både isen och på land. Borta är allt grönt och det är bara vitt vitt vitt.


Jag kan inte på något vis få in i skallen vad som är fint med snö. bara enformigt och tråkigt kan jag tycka.

 

Dagen blev inte alls som jag planerat. En kompis ringde och frågade om jag ville ha en stomme till en julbock och det är klart att jag ville. Jag har visserligen inte gjort någon bock förut men jag blev eld och lågor och lade alla andra planer på hyllan.


Satt iväg ut i skogen och klippte granris och började jobba med att binda och göra iordning bocken.

Det var inte särskilt svårt och det var riktigt roligt.

 

Så här blev den. Det är klart att den inte ska stå inne utan den får gå ut.

 

Nu får han stå ute och vakta huset som en annan vakthund. Jag hittade till och med en gammal bjällra som han får ha ring halsen. Så kul.


Det började blåsa på eftermiddagen så det blev inte något av med att ta fram sparken och åka på sjön utan istället så blev den en skön stund framför tvn och dr Qvinn. Så har ännu en dag gått sin väg och mörkret har lagt sin svarta jacka över världen, månen  kikar ut genom halsringningen och fåglarna har gått till ro.


Katten Oskar har hittat en ny älsklingsplats precis där värmepumpen blåser som värst och varmast. Där ligger han och myser.


Jag tänker lägga mig i badkaret och mysa lite och bara ta det lugnt resten av dagen. Hungrig är jag men hittar just ingen mat. En potatisbulle fanns kvar och en klick lingonsylt. Det får väl bli min middag. Imorgon är jag bjuden på julbord så det skadar väl inte att äta lite idag.


Dagens ord: När mörkret är som värst lyser stjärnorna starkast. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards