Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

SKILLNAD PÅ SKIT OCH PANNKAKA

Av Anita - 19 mars 2013 12:43

En liten ynka notis berättade att två jakthundar brutit sig in hos får och dödat två och skadat 8-9 stycken. Ägaren kunde inte ställas till ansvar!

Om det hade varit en varg som gjort det. Stora rubriken och ett herrans liv. Hat Hat.


En bil körde på 5 renar och dödade dom och smet därifrån. Människa människa.

Om en varg dödat 5 renar hade det blivit skyddsjakt omedelbart. Hat Hat.


Den där stackars varghonan som man flyttat med heikopter land och rike runt och inte lämnat henne ifred någonstans. Jagad och förföljd överallt. Hat Hat Hat.

 

Tur att man inte är född till varg i alla fall. Man ska ju med all makt i världen försöka vara positiv, är det inte så.


Nåväl det blir lite bättre för varje dag. Nu klarar jag mig ut på verandan med hjälp av en krycka och jag kan ta sparken till postlådan. Den är ju nästan som en rullator så nu kan jag börja träna lite grann och gå lite mer för varje dag.


Idag har jag mest pratat i telefon och det är ju ett sällskap det också. Jag har pratat med min gamla jobbarkompis, med kinabror och med lekkamraten. Det var länge sedan jag pratade med honom för han har varit i Iran en hel månad men jag har då och då fått någont fint litet meddelande på datorn.

 Det här var ju så gulligt.


"Om jag vore där kan jag inte lova att lösa alla dina problem, men jag kan lova dig att du inte skulle behöva möta dom ensam. "


Fick en fin bild av massor av rosor från en annan av mina vänner och sonen ringer mest varje dag för att höra hur jag mår. Det är tur att man har så många vänner som tänker på en när det känns jobbigt och slitsamt.


Apropå ingenting här kommer ett boktips. Johanne Hildebrandts Fördömda. Den är så vansinnigt spännande och magisk och hemsk så man kan inte låta bli att sträckläsa den fast den är ganska tjock.


Jag läser en del nu faktiskt och långar böcker från alla möjliga håll. Har jag ingen går jag i min gamla bokhylla och rotar efter gamla böcker. Är det mer än 30 år sedan man läst dom så är dom ju som nya igen. 


Nåja ikväll är det möte nere på Håsjögården så ikväll träffar jag väl lite folk i alla fall.

Här gäller det att vara positiv till varje pris.

Detta får bil dagens ord: VAR POSITIV

 

 
 
Ingen bild

margaretawarenius.blogspot.com

19 mars 2013 15:30

Ha en trevlig kväll Anita!

margareta

 
Ingrid

Ingrid

19 mars 2013 16:39

Vilken underbar slutkläm ;)
Kram!

http://stenstugu.com/wp

 
Lena

Lena

19 mars 2013 18:18

Tack för boktipset! Vill bara krypa upp i soffan och läsa nu när vintern kom tillbaka IGEN!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Soldansare

Soldansare

19 mars 2013 19:23

Vilken roligt slutbild! Jag har ett gäng Agatha Christie i bokhyllan och jag vet att jag har läst allihop men jag kan inte peka ut mördaren i en enda. Inte ens den jag läste för någon månad sedan. Och det är ju jättebra, för då kan jag läsa dem snart igen!
Kram!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Janne

Janne

20 mars 2013 08:01

Morron! Människan kan nog inte ändra på djurens instinkter. Bättre att låta vargen vara. Ha det bra !

http://yngaregubben.blogspot.se

 
Kristina

Kristina

20 mars 2013 08:26

Så skönt att du känner dig bättre. Men det är inte lätt att bo ensam när man är hjälplös. Jag håller med dig om att det är underbart med vänner. Jhar varit förkylld över en vecka nu, men jag har ju en gubbe som bär in veden. Men första dagen jag var sjuk ramlade han ned för trappan och skadade benet. Men nu är det bättre som tur är.
Jag går med till bokhyllan och läser om gamla böcker. Tänker på dig och hoppas att allt ska bli bättre för dig.
Goa kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

20 mars 2013 10:00

Ja, så är det... vargen är och har alltid varit hatad och förföljd...
Skönt är att du mår lite bättre - nu väntar vi på bättre tider. Det gäller att se saken positivt - precis som råttan i fällan :)
Ha det gott!
Kram

http://ankistankar.blogspot.se

 
Margit

Margit

20 mars 2013 14:34

Anita, jag beundrar dej..som alltid kan vara så poitiv...trots så många strul..och motigheter..på olika sätt!!!
Och råttan i fllan...var bra..Jag bar Datorn till Lasse och visade den rolig bilden....
Man kan jämförar dej med den..att du trots motigheter...ser det POSITIVA ändå. Nu menar jag INTE att du är en råtta, så missförstå mig inte, min kära vän!!!!
Styrkekramar från mej!!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
TantGlad

TantGlad

21 mars 2013 17:44

För det första så glädjer det mig att du mår lite bättre. Jättebra. Ja sen det här med hatet, ja det har du ju rätt i. Sen var det du som uppmuntrade mig idag! Bilden om kattfan och råttan. Jädrans villkert skratt jag fick nu. Det är tur att det finns humor i livet och att man kan få skratta emellan åt.
Varma kramar från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards