Alla inlägg den 18 september 2013

Av Anita - 18 september 2013 08:23

Inte är det konstigt att man kan tappa sugen som det börjar se ut. Livet är minsann snart en tävlan från födsel till graven.


Sätter man på tvn så är det inte bara sport som det tävlas i. 

  Nej det är tävlan i utseende   Det är tävlan i sång   

och musik, i matlagning   i bakning. i dans ja i det mesta ska det tävlas och man ska vara bäst i allt

lTill och med matprogram med så kallade "vanliga människor" i deras hem som man säkert har städat i veckor för att visa det i tv. Där står man och lagar trerätters med hummer och oxfile och konstiga saker man aldrig hört talas om . Med sådana ingredienser kan man väl knappast misslyckas eller???


Alla unga fina flickor som svälter sig till bengetter bara för att man tror att man inte blir älskad om man inte är nog mager.


Men vi vanliga människor då? Många har sagt till mig: "Jag kan inte sjunga. Jag kan inte måla. Jag kan inte baka."

Vad tog glädjen vägen.


Snart vågar folk inte bjuda hem folk om man tror att man måste ha 3-rätters med en massa dyra ingredienser i.

Måste man vara bäst? Räcker det inte med att göra saker med glädje? Tänk efter.


Att komma oanmäld till en vän och bli bjuden på pannakaka med hallonsylt vid köksbordet och sitta och skratta tillsammans. Är inte det lika mycket värt?


Att dansa är himmelskt och jag dansar hellre med en trevlig och glad kille som kanske inte är värsta dansaren än med en toppduktig dansare som är sur och högfärdig.


Kanske finns det andra kvaliteer än att vara värst.


Kanske en torr bulle med en termos kaffe i skogen smakar bättre än 7 sorters kakor i kaxiga kärringar sällskap.


Så. Jag tror att det vi gör för att vi tycker om det och som görs för att det är kul väger nog så tungt.

Så sjung fast du sjunger falskt och måla så färgen skvätter och baka om du tycker om det även om sockerkakan blir platt.


Låt dig inte tappa sugen för att du inte är bäst och kom ihåg en sak till. För någon person i din närhet så är du bäst.


 

Nu till en hel annan sak. Nu är det slutbadat i sjön för min del. I går kom regnet och hösten.

Gamle A och jag skulle kapa ner 10 vinbärsbuskar men som sagt regnet kom.


Jag hade lovat honom mat. Ingen hummer och oxfile men väl älgbiff med kantareller och gräddsås. pressgurka, gele och potatis och till efterrätt äppelpaj med vaniljsås. Inte så illa det heller.


Jag blev riktigt förvånad när han kom med rena kläder på. snusen ur och med lukt av rakvatten. Han tackade till och med för maten. 


Nåja. nu har jag skrivit ett inlägg som jag kanske inte vinner något pris för, för jag skriver stundtals rätt illa och stavar rätt fel men skit samma Jag älskar att skriva och gör det med stor glädje även om det inte blir så bra alla gånger.


Nu ska jag berätta för er. Jag tänker lägga mig i badkaret och ha massor av skum. Jag har en förpackning parmaskinka och en läsk och en spännande bok. Enkel njutning som duger bra. Lyx för en helt vanlig enkel människa som nog inte vunnit något pris i hela sitt liv men skit samma. Just idag begär jag inte mer.


Dagens ord: Man behöver inte vara bäst. Man kan ha ett bra liv ändå.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards