Alla inlägg den 7 maj 2019

Av Anita - 7 maj 2019 18:01

 

De sista dagarna har det vräkt ner snö, smält och vräkt ner igen. En dag kunde jag vara ute en stund och gå ner till badstranden för att se om vattnet höjt sig. Det hade det och det var lika högt vatten som det brukar vara.

 

Nästan hela sandstranden var borta och det låg vass och flöt överallt.


Jag har inte träffat en enda människa sedan i fredags och det börjar bli lite trist när jag inte kan vara ute och jobba.

 

I morse hade jag plan på att åka på trivselträff men när jag vaknade till snö snö snö blev jag deppad och tänkte låta bli att åka men så skärpte jag till mig, skottade av bilen och for iväg.


 

Det ångrade jag inte. Medan snön föll utanför så kom Lill-Bengt och underhöll med prat och musik Lill-Bengt var tillsammans med Jockmocksjocke på den tiden han var ute för fullt.

 

Nu var det musik som verkligen var varierad. Det var allt från Elvis, Jim Reevs, Jonny Chars och Ove Törnqvist och dess emellan lite dansmusik av olika slag. Det gjorde en på lite bättre humör.

Det var jättegod fika med mackor och kakor och lotteriet. All heder till dom som fixar trivselträffen. Trots snö och subbiga vägar så var det säkert runt 40 personer där. Tufft tänker jag verkligen. Tur att jag for i alla fall. Jag är annars sådan att när vädret är jävligt då skiter jag i det mesta och ligger inne som en gammal padda.


Nu hoppas jag att det ger sig och att det blir bättre väder för nu har det varit en vecka med kallt varje natt och regn och snö och snålblåst.


En gulsparv låg död på bron när jag kom hem och strax efter flög en domherre på fönstret och dog.

Trist tycker jag men det är massor med fåglar som inte hittar mat så jag får mata mer än en gång per dag nu.


Dagens ord: Hoppas det blir bättre imorgon.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards