Alla inlägg den 6 januari 2020

Av Anita - 6 januari 2020 14:35

 

Så var det slut på helgerna och Sonen har åkt tillbaka till Skåne.

Nu får jag bära ved och elda själv och skotta om det nu blir snö.

Det har varit ren semester för mig då jag fått ägna mig åt att bara göra roliga saker som att laga mat och planera inför små fester.


Nu sitter jag här och hacka upp päron och annat och gör marmelad, gör soppa av köttfärssås och fryser in lite bröd. Hackar skinkan som är kvar för att ge till fåglarna och till räven. Skönt att inget får förfaras Nu ska jag leva på rester länge länge.


Lördagen blev köket fullt och jag hade önskat mig mer plats.

 

Först kom AMV och Gubben och så Broder B och Frun och Gullige Liam. Så kom Liams pappa och hans nya fjälla och vi blev fullt vid kaffebordet.

 

Ja nu glömde jag. Krumeluren var förstås också med.


Jag hade bjudit PappersBeda och hennes Sambo på middag kl 5. Jag stökade med förrätt och rostas med vinsås och grönsaker. 

 

Dukade i köket och maten blev lyckad och vi hade trevligt. Hela dagen var det folk och som ni vet är det det bästa jag vet. Det ska vara fullt med liv, då trivs jag som bäst-


Vädret var så där. Blankis på gården och på sjön. Söndagen hade blåsten upphört.

Sonen och jag bestämde oss för att utnyttja det. Gjorde oss en termos med kaffe och åkte iväg väst i sjön.

 

Det var väldigt blankt och lite grått väder men blåsten hade upphört och då blir det skönt att vara ute även om solen inte skiner. Bara några grader kallt så där 8 grader.

 

Man får utnyttja de dagar man kan vara ute på sjön för det ska inte vara för mycket snö och inte blåsa och en sådan dag var det igår.

 

För första gången kan man sitta nere vid strandstugan och dricka kaffe. Jag hoppas att det inte blir mer snö för nu kan man i alla fall vara nere vid sjön. Hoppas kan man ju alltid.

 

Idag gick jag bort till Broder B:s Fru och drack kaffe och Lille Gullige Liam var kvar hos henne. Broder B skjutsade Min Son till flyget.

Storfiskarn kom och hälsade på och sedan gick jag hem och tro det eller ej. När jag gick på skoterspåret hem över kom solen upp en liten liten stund och lyste upp delar av marken. 


Skönt med en solglimt även om den bara visade sig i 10 minuter.


Dagens ord: även den minsta solglimt gläder hjärtat.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards