Direktlänk till inlägg 22 februari 2024

DET SOM GÖMS I SNÖ KOMMER UPP I TÖ

Av Anita - Torsdag 22 feb 08:31

 

När man nästan gett upp hoppet så kommer en sådan sagolik dag som man glömt att det kan bli fast det är vinter.

Bara någon grad kallt. Solsken hela dagen. Fågelkvitter 

 

Måndagen var det tovningskurs och vi har gjort ganska många fåglar.


Så igår då.

Kinabrors gäster åkte iväg till Hammarstrand för att åka kälke i backarna.

Jag gick bort till Broder B och vi satt på deras altan i solen och drack kaffe. Så varmt och skönt i solen.

Så vandrade jag hem och egentligen skulle jag ju på vattengympa men solen lockade mig ut. 

 

Jag gick ner till stranden och jag till och med tog med en spade för att försöka skotta fram bastun.

 

Nu har det äntligen blivit lite skoterspår på sjön så att man kan vandra bort till Kinabrors sommarstuga där hans son med familj bor den här veckan. Fiskar gör dom varje dag.

 

När det börjar skymma kom plötsligt dimman vandrande över sjön.

 

Sakta går solen ner bit efter bit.

Jack och jag ska gå bort till sommarstugan för att äta middag där.

 

Kinabror också förstås och här försvinner dom in i dimman

 

. Ett par snöskotrar kör över sjön men vi bara hör dom men ser dom inte.

 

Solen går snart ner. Kinabrors son kommer med snöskotern och visar en jättestor abborre som han fått. Idag blir det abborrfileer till middag. Jättegott.

 

In i stugan där matlagning är på full gång. 

 

Utanför hänger det långa fina istappar.

 

Hunden vill nog väldigt gärna smaka på fisken . Blir en god kycklinggryta med pasta till middag.

 

Sedan går Jack och jag hem men vi går inte på sjön för nu är dimman tjock som gröt. Vi går uppför backarna och upp på vägen och där uppe är det klart och fint och månljus som gör det nästan helt ljust. Jag kunde till och med släcka pannlampan och gå och njuta i månskenet. En räv ropar på gubbflon men annars är det helt tyst och det är bara våra fotsteg i blötsnön som hörs. Vilken dag. Jag har inte frusit på hela dagen.


Så är det en ny dag och naturligtvis så har det börjat snöa igen och ordentligt också. Roligt att ha så många människor runt omkring. Sju stycken och tre hundar, det ni är rätt så härligt Jag gillar att ha många omkring mig.


Dagens ord: Solen visade sig igår och dagarna blir ljusare och ljusare. Det finns hopp.


 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

Torsdag 22 feb 15:05

Vilken härlig dag på alla möjliga sätt :D Väldigt fina bilder på allt det vackra omkring dig.

http://ibod11.com

 
Lena

Lena

Lördag 24 feb 08:40

Gomorron fina du ❤️
Låter perfekt för dej 🥰 vackert åXå! så härligt!! 👏
Här slaskar det & sjöar på hela gården, & fågelmaten flyter 😣
Önskar dej en fortsatt uuuunderbar dag ❤️❤️❤️

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Åke

Åke

Söndag 25 feb 15:49

Enormt vackra bilder och vad trevligt att det går åt rätt håll med med vädret, tur att du fick fram bastun.

http://https://nacka144.se

 
Dunsaluns

Dunsaluns

Måndag 26 feb 19:44

Å vilka fina bilder du har tagit. Så underbart att kunna gå en promenad till vänner eller bröder eller stugor. Det var fina fåglar ni tovat. Jag och min dotter vill lära oss Tova någon gång. Ha en bra dag!

http://dunsaluns.bloggplatsen.se

 
john

john

Söndag 10 mars 07:53

As a [job role], I often face challenges related to [specific issue], and your article has provided practical solutions that I can apply immediately. Thank you.
https://realcrackers.com/primocache-crack/

http://https://realcrackers.com/primocache-crack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards