Alla inlägg den 11 januari 2020

Av Anita - 11 januari 2020 16:22

 

Det ligger en stjärna på trasmattan i hallen och jag undrar vad den kommer ifrån.

Det lyser en måne i natten och jag vaknar då och då och ser månskenet kasta skuggor i mitt sovrum. Så här jag en snöskoter som kör på sjön och jag går upp och ser ljuset. Att köra i mörker på sjön med den här dåliga isen känns som ganska dumt.


Lördag morgon och jag ligger länge och lyssnar på radion och drar mig och latar mig. Katten Morris gör mig gärna sällskap.


Ska jag vara ärlig så har jag haft några latar dagar en här veckan.

Dagar med kurande i soffan tittande på Åsanisse på tv.

Fika men Gamle A och tittande på Åsanisse och pratande om hur det var när vi var unga och det hässjades hö och allt fanns att köpa i affären på byn.


Ute blåst och blankis. Ingen mening med att gå ut.Ser "Anna på Grönkulla" på tv och eldar i kaminen. och äter blodapelsin.


Skriver handlarnota till fredagens inhandlarrunda. Vet att jag får årets dyraste elräkning, besiktning av bilen och tandläkarbesök så det gäller att spara.

Jag har gjort det förut så jag kan tricken. Stryka det på notan som jag kan leva utan. Visst smör är onödigt och pålägg också. Mjlök behöver jag inte heller. 


Det har varit en bra vecka med något besök varje dag och det är inte vanligt i januari. Jag har varit till Broder B:s fru idag. Ett av barnbarnen är här.

När jag gick hem började det snöa stora lebbiga snöflingor och blåsa dessutom.

 

Annars ska jag inte klaga på vintern. Inte så kallt och inte så mycket snö eller blåst. Visserligen väldigt halt men man får ha dubbar och hoppas på det bästa.

Tre månader till och man kan börja vänta på våren.

 

Tills dess får man drömma om blommor och sommar och härliga bad i sjön. 

 

Drömma om danser och sommarfjärilar och allt vad som hör till och smultron på strå.


Dagens ord: Vissa dagar finns bara till för att man ska lata sig.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards