Alla inlägg den 6 april 2022

Av Anita - 6 april 2022 09:23

 

Så är jag dum nog att tro att våren var på gång. Jag slutar elda i spisarna och har kallt i sovrummet. Så tokigt det kan bl. Helt plötsligt börjar det snöa och det är minusgrader till och med på dagen.


Det börjar blåsa isande vindar från väst och jag vaknar på natten och fryser så skinnet knottrar sig. Börjar undra om jag blivit sjuk men förstår att det är kylan utifrån som kryper in. Jag ropar på katten Morris som kommer tassande uppför trappen och kryper ner hos mig, varm och mjuk och spinnande. Snart blir jag varm igen.


Så är det alla de vardagliga sakerna som ska göras. Jag åker på möte på Håsjögården och det är trevligt att sitta där och prata med dom andra och planera inför långfredagspimpeln och annat som ska göras.


Så ska det planeras inför växtfärgningen. Skickar efter grejor som ska behövas och annat.


Så ska jag upp en tidig morgon för att åka iväg med bilen på verkstaden. For kvart över 7 och sista biten var det glashalt. 

Usch så rädd jag var men kom fram i alla fall. Kinabror hämtade mig för bilen blir kvar ett tag.


Hem och Kinabror, Jack och jag drog ris och frös för det blåste som bara den och man blev kall i hela kroppen. 

 

Katten letar sig en varm plats i fönstret. 

Dåligt med både sol och värme just nu.

 

Nu ska jag fara och hämta bilen och sedan är det vattengympa och ute blåser kall västanvind och det är nog bara till att börja elda igen.


Dagens ord: Stackars fåglar dom skriker och det där fina vårkvittret har tystnat.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards