Alla inlägg den 16 april 2022

Av Anita - 16 april 2022 15:29

 

Tänk att det kan växla så mycket från vinter till vår på bara några dagar. Plötsligt är gårdsplanen och vägen bar och lerig som sjutton.

Till och med sparken har tinat fram.

  . B

Så ska det städas lite lätt till påsk. Hundhår och katthår och leriga avtryck på golvet. Tisdagen tog det så gott som hela dagen att städa utom en liten stund då Gamle A kom och vi satt hos Kinabror och fikade en stund. Broder B och hunden Nalle kom också. 

Tur att vi satt hos Kinabror när det för en gång skull var rent hos mig.


Så var det onsdag och vi for till Älggårdsberget och åt lunch. Där var det till och med underhållning som var jättebra. Vi hann med att åka och beställa ved också och sedan stack jag iväg på vattengympan. Det var ett väldigt flöjande minsann. En tripp till handelsträdgården blev det också för jag ville ha mina älsklingsblommor.

 

Dom minner mig om barndomen och doften av en blandning av lakrits och ballonger. Konstigt vilka tankar man kan få.


 

Så blev det torsdag och häxornas dag. Jag hämtade Sofie Propp och hon hjälpte mig med påskpyntandet.

 

Jack försökte också hjälpa till.

 

Då gjorde jag plankstek till oss. Broder B med fru kom också hit på mat.


Sedan följde vi med Broder B hemöver till dom. Isen började bli lite blöt här och där.

 

Så igår var Kinabror på pimpeltävling och Sofiepropp och jag såg på film. Det var den fina filmen "Dag för  Dag".

Den går på Netflix  och var så bra. Sven Wolters sista film tyvärr.


Så gick vi ner till sjön och solen gassade jättevarmt. Vi eldade en rishög.

Vi åt lunch på min gamla ruttna veranda men ingen planka gick av som tur var.

Kinabror bjöd på kälknul och potatisgratäng. Sedan skjutsade jag Sofiepropp till Hammarstrand.Hem igen.


Kvällen var så fin så jag tog en promenad väst i gålan. Där var det flera bilar så det är minsann folk i alla hus.

Fåglarna sjöng och när jag gick hem följde koltrasten med mig en bit på vägen och vi kvittrade och pratade med varandra. Jag gillar koltrasten.


Nu har jag lagat mat hela dagen. AMV och Gubben har redan kommit och snart kommer fler. Både hundar och människor. Tror det blir så där 12 stycken.


Dagens ord: Det är mycket nu.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards