Alla inlägg den 4 mars 2023

Av Anita - 4 mars 2023 10:49

Inte nog med att bilen är trasig och den är för gammal för att någon försäkring ska gälla och visst fick jag bärgningen på försäkringen men 20000 är mycket pengar för mig.'


Inte nog med det. Jag blev smittad av coronan och har varit rätt dålig. Näsan rinner och i förrgår natt svettades jag så min fleasmorgonrock blev genomblöt av svett. Jag brukar inte svettas så jag blir blöt men nu blev det så. Upptäckte igår att jag hade snuit upp min sista toarulle rå jag var tvungen att be Broder B fixa mer papper.


Och dagen gick och veden tog slut. Inatt hade jag feber och drömde en massa konstigt och snoret rinner och halsen gör ont men mest är jag orkeslös.

Ute blåser det illande vindar och jag vet att jag måste tvinga mig ut för att hämta ved. Inte vet jag hur jag ska orka ta mig upp för backen från vedboden.


Så börjar värmepumpen krångla och jag vet att jag måste gå ut och tömma hetvatten på den. Vet också att det ramlat från taket och blivit en jättehög med is och så ska jag försöka balansera på den för att komma dit. Det blir en hemsk dag tro inte annat. Ibland blir det för mycket och nu är jag i det läget. 


Det är bara att försöka hämta ved först av allt innan jag blir ännu sämre. 


Dagens ord: Försöker hitta något bra  att haka fast vid och det skulle väl vara att jag har mat men ingen matlust.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards