Alla inlägg den 27 mars 2023

Av Anita - 27 mars 2023 10:13

 

Tänk att få åka till stan Östersund utan att behöva ha ärende till lasarettet. Det var minsann evigheter sedan. 


Jag kanske ska börja från början. Lördagen var det bara skottning som gällde men söndagen började konstigt.

Jag brukar inte ha något ärende till badrummet och tvättmaskinen på morgonen men jag hade lagt kattens håriga filt i tvättmaskinen. Jag har en toppmatad maskin och jag brukar inte stänga den och det hade jag inte gjort.


Tyckte att jag hörde ett droppande ljud och såg att halva badkaret var fullt med vatten och det droppade ur kranen.

Så ett underligt skrapande ljus ur tvättmaskinen och jag såg att den var stängd som den inte brukar. Öppnade den och där satt katten och glodde. Vilken tur att jag gick in i badrummet som jag inte brukar. Nåja allt gick bra. Luckan hade väl slagit igen när katten försökt ta sig ur. Vilken tur att han inte blev kvar där när jag for bort och att badkaret svämmat över när jag skulle vara borta hela dagen.


PappersBeda hade ringt och sagt att hon hade en biljett över till konsert med Doug Seegers Frida Öhrn och Kalle Moraeus i Östersund som jag fick. Så glad jag blev. Äntligen något roligt på gång. Hämtades av L och M och så drog vi iväg. Det var en solig och fin dag men kallt.

Första anhalten var ett cafe där vi fikade och sedan en promenad på stan innan det var dags att sätta sig och njuta.

 

Det var så fantastiskt bra och mysigt och trevligt på alla sätt. Vilken njutning det var. 

Sedan var det dags att gå och äta och vilket ställe det också var.

 

Buffe med så jättegod mat och vi åt och åt och pratade och hade det trevligt.

 

Kan man ha det bättre. Trevligt med goda vänner och underhållning och god mat och inte en snöskovel på vägen. Ingenting tråkigt bara roligt.

Vi var borta hela dagen tills det mörknade. Stannade för en kort stund hos PappersBeda för att titta på hennes hundvalp som var så gullig men så liten så han var mindre än katten Morris.


Dagens ord: Tänk vad en sådan dag kan göra för humöret och energin.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards