Alla inlägg den 30 november 2011

Av Anita - 30 november 2011 18:47

Jag längtar aldrig hem när jag är på resa men .....visst är det skönt att komma hem och få ta igen sig och smälta allt man har varit med om.


Man får så många nya ideer och uppslag. Det som jag kom på var att jag nog måste börja tova igen för oj så mycket roligt man kan göra om bara fantasin finns.

 

Se här en gästbok med tovad ull på och små stenar som dekoration.

 

En söt liten julkrubba med söta små figurer. Jag köpte en ängel också av tovat.


Vi såg så mycket fint och ibland är det enkla det vackraste. Tänk att jag inte tänkt på det. På ett hotell såg vi den här enkla fina dekorationen.

 

Två metallskålar med kottar i. Så enkelt och snyggt.


Det är inte så dumt att få lite nya intryck när man som jag sitter här i skogen och allting är rätt lika hela tiden.


Igår var jag på jobbet halva dagen och sedan var PappersBeda här och vävde och hjälpte mig med diskmaskinen. Nu diskar han rent som aldrig den när en grej blivit bytt.


Inatt har det stormat och när man vaknar och ser blötsnön vräka ner är man glad att man inte behöver ut i halkan och fara omkring utan kan hålla sig inne och minsann finns det att göra. Jag har satt upp adventstakar och stjärnor och ljus ute och bytt till andra dukar och plockat och plockat och plockat.


Jag har sett på dr Cvinn och hennes underbare älskare Sylly och ibland när jag ser på något så romantiskt och härligt kan jag verkligen känna att det saknas något i mitt liv. Att det är lite trist att inte ha någon som älskar en och veta att man blir ensam resten av livet. Inte ensam för jag har ju vänner men att ha en man att gosa och älska med.


Jag får ju skylla mig själv för att jag inte ens försöker för jag vet att verkligheten minsann inte är någon romantisk dans på skära rosenblad när det bär till mest en dans på vassa taggar.


Vem skulle föresten kunna älska en gammal grinig kärring som jag? Det förstår man ju är omöjligt så man får väl nöja sig med att titta på snygga Sylly och drömma sig bort en liten stund.


 

Från det ena till det andra så vet jag inte om jag talade om att maten var fantastisk på Island och det mörka på den här tallriken var valkött, annars är det fisk i alla modeller och sorter och lika goda allihop. När man var ung brydde man sig inte om mat så mycket men det blir mer och mer viktigt ju äldre man blir.


Maten är så att säga halva födan och så känns det när man går ut och äter. Det är riktigt mysigt när man har trevligt sällskap.


Jag är så glad att vi är inne i December och det fortfarande inte varit någon kyla att tala om. Då blir det billigt med strömmen och jag har inte behövt frysa inomhus som jag gjorde ifjol vinter.


Inte har jag börjat skotta snö ännu heller och det är jag innerligt tacksam för. För min del kunde det vara bart hela vintern men jag vet att vissa längtar till snön så ok då, lite pudersnö till julafton  kanske jag kan stå ut med.


Dagens ord: Varje ålder har sina glädjeämnen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards