Alla inlägg den 21 november 2011

Av Anita - 21 november 2011 17:14

 

Att allt har en mening och att man ska lära sig av det man är med om har jag lärt mig på diverse positivetetskurser men faaaan trot.


Vete sjutton vad man skulle lära sig av en sån här dag.


Gårdagen var redan förstörd när jag tittade ut genom fönstret och såg blötsnön vräka ner utanför fönstret, fåglarna satt stilla och kurade som små runda bollar och allt var grått, grått, grått. Vilka var det som ville påstå att det blev ljusare när snön kom föresten? Inte då här i alla fall.


Jag hade bestämt mig för att gå ut med askan ur spisen så jag tog den överfulla asklådan och gick ut med den.

Slipprig nysnö på vått gräs. Jag gick försiktigt och hade mina riktiga vinterskor för jag vet ju hur jäkligt det kan vara men tjoooop så drattade jag på ändan rakt ner i blöthelvetet och fick all aska över mig.


Klart att ni skrattar när ni tänker på hur jag såg ut där jag satt indränkt i aska från topp till tå och till och med småfåglarna flög runt om kring och hånskrattade.


Vet att jag svär för mycket (något som blev när jag jobbade med åkare) men ni skulle hört mig nu. Attans attans, förlorade min ev plats i himlen direkt.


In med alla kläder i tvättmaskinen och hoppa in i duschen själv och det var inte lätt att få bort fet aska som hade bitit sig in överallt till och med innanför sockarna och trosorna hur det hade gått till.


Funderade över vad jag skulle lära mig av detta? Att jag inte ska gå ut när det är snö men tyvärr så går det ju inte att undvika.


Tog tag i berget med disk efter gårdagens middag.

Den nya diskmaskinen funkar inte bra. Trots rengöring och petande här och där är hälften av disken skitigare än när jag stoppade in den och det hjälpte inte att köra en gång till.

Det blev att plocka ut allting och diska för hand, något jag inte alls räknat med och som inte gjorde mitt stygghumör bättre.


Nåja det blev bättre framåt kvällen och jag åkte iväg på bokcirkel.


 

Idag ringde DataFia och ville jag skulle komma ner till henne för hon var ledig idag.

Så tog jag en promenad ner till byn. Vägen var glashal och till och med älgen hade halkat så jag gick på sidan om vägen. Nu börjar det här halkandet både när man går och åker bil, ytterligare ett elände med vintern.


Det var dimmigt men framöver dagen lättade dimman och snön hade smält bort nere på byn. Bakom den gamla kyrkan var bergen så fint blå och det var så vackert.

Jag tycker så mycket om hästen färger innan snön förstör alltihop och som sagt en promenad på några kilometer får en alltid på bättre humör.


Det där att allt har en mening kan man fundera över faktiskt. Trasig diskmaskin och ramla på aslen i snön vad kan det ha för mening? Jag bara undrar? Gå inte ut när det är snö?


I mina svagaste ögonblick funderar jag på om det är den nya tomten Nicklas som tog krokben och mixtrade med diskmaskien.

Det ska ni ha klart för er att kommer jag på honom med något mer hyss kommer han att bli instängd i lådan igen med en jäkla fart.

 


Dagens ord: Dratta på ändan gör ingenting så länge man kan resa sig igen.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards