Alla inlägg den 8 april 2013

Av Anita - 8 april 2013 15:54

I morse åkte Kinabror söderut och dom andra har redan åkt.

Nu är det tomt igen i Fisksjön. I sportstugorna är det mörkt och tomt igen.

Det har snöat ett par dm igen och natten har varit kall men idag skiner solen igen.

 

Jag saknar dom gulliga killarna som gjort påsken härlig.

Jag saknar hela gänget.

 

Saknar att äta tillsammans med någon.

 

Saknar katten Oskar jättemycke. Hans spinnande och varma mjuka tassar.

Saknar att ha en fungerade bil och kunna fara när jag vill.

Saknar pengar.

Saknaden finns inom mig som en stor klump en sådan här dag.


Inte har jag väl egentligen så stora krav på livet men jag har min längtan.

Längtan att återigen kunna hänga ut tvätten, se den torka i vinden och dra in doften av nytorkad tvätt.


Längtar till sommardanserna.

Längtar till de blå fjärilarna som brukar landa på mina armar.

Längtar till fågelsången.

Längtar till häggens doft.

 

Längtar till tiden då syrenerna börjar slå ut och man kan sitta på förstukvisten och känna doften komma smygande samtidigt som duvorna kuttrar i granskogen.

 


Sen finns det ju längtan som är svårare att få uppfyllda. Längtan till Italien och grönt varmt vatten. Att titta på snygga killar. Det är fördelen med solglasögon. Ingen märker att man glor hi hi.


Har ni tänkt på att vissa saker tar emot så hemskt som att sopa av snön från bilen. ta fram dammsugaren och framför allt putsa fönster.


Jag har nio fönster i nedervånignen med små rutor. 4 sidor på varje ruta . Jag är dålig på matte som tur är så jag bryr mig inte om att räkna hur många rutor det blir men usch så många.


Det är vid sådana lägen man nästan ger upp och man måste försöka lura sig själv. Låtsas att man bara har ett enda fönster och då känns det ju bättre. Kan man ta ett om dagen så kanske man till slut når fram.


Nu ska jag inte snacka skit. Int faan kan jag putsa fönster när jag inte ens kan kliva upp på en stol så glöm vad jag sa.


Dagens ord: Världen går inte under för att man har skitiga fönster. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards