Alla inlägg den 20 december 2014

Av Anita - 20 december 2014 15:16

 

Igår vaknade jag när det fortfarande var mörkt fast klockan var halv 9. Jag låg och drog mig under mitt sköna flanellakan och kände att det skulle bli en bra och trevlig dag. Jag skulle jobba en stund, äta lunch med Dansbritt och sedan på kvällen skulle vi på julkonsert och lyssna på de duktiga tjejerna i BLEK.


Klev upp och tittade ut. Snön fullkomligt vräkte ner. Bilen var helt översnöad. Ja. det var bara att gå ut och börja sopa och sopa och skrapa och skrapa.När jag sopat en gång så var den lika snöig igen.

 

På oplogade vägen immade rutorna igen och snöröken när jag mötte lastbilarna gjorde mig helt blind och dörädd.

Redan då kände jag det som om någon drog en svart säck över mitt huvud och mitt humör.


Jag jobbade en stund och då var bilen nersnöad igen och det blev till att sopa. Sopa, sopa. blöta vantar och iskalla fingrar.

For ner på byn och gick in på apoteket och den lilla stunden hade det toksnöat så det var till att sopa. sopa.

Dansbritt och jag åt lunch och jag handlade och sopade igen innan jag drog hemåt. 

Då hade det slutat snöa och landsvägen var plogad men inte Fisksjövägen förstås och hemma hos mig var det snö på hela gårdsplanen och överallt.


Så det var bara att byta vantar och sätta på mer kläder och börja skotta. Ryggen är otränad nu och efter en timme var jag helt slut och somnade på soffan ett tag.


Sent om sider åkte jag iväg till Hammarstrand igen för att gå på konserten och då var till och med min väg plogad.

Julkonserten var bra så det blev bättre framåt kvällen och den svarta skuggan över mitt huvud drog sig tillbaka.

 

Idag sken solen och färgade trädtopparna men sedan började det dyka upp svarta moln från väster så det lär väl bli snö igen skulle jag tro.


Idag har jag städat nedervåningen och då tänkte jag på något jag såg härom dagen i datorn. Det finns skor som man kan ha på fötterna och dansa omkring och samla upp damm och skit och det vore nog något för mig.

Istället för att svärande dra om kring snabeldraken och moppen kunde jag dansa omkring med dom här på fötterna så skummet yrde. Skulle vara rätt kul.


Ibland önskar jag att jag skulle kunna ha någon här i köket hos mig som man kunde ta en dans med. Mamma och jag kunde ta oss en hambo rätt vad det var men ingen att de män jag bott med har någonsin dansat med mig i köket.


Nåja men kan inte få allt här i världen men som sagt ett par dansande städarskor skulle inte vara så dumt.

 

Dagens ord: Ar det jäkligt från morgonen så kan det faktiskt bli bättre framåt kvällen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards