Alla inlägg den 8 december 2014

Av Anita - 8 december 2014 10:08

 

Nu sitter jag här och ska försöka fila till ett inlägg igen och tittar ut genom fönstret på solen som håller på att stiga upp. Den här veckan har det varit ganska fint och soligt och idag är det -7 grader kallt. Alldeles lagom och ingen snö.


Jag börjar dagen precis som vanligt

Kokar kaffe, sätter på radion och går ut och matar fåglar och ekorrar.

Sedan sätter jag mig vid datorn och läser facebook och skriver blogg. Kanske ser jag om det är något spännande eller roligt på tvn men idag var det ingen Åsanissefilm. Naturligtvis ringer fd grannen som vanligt. Han ringer många gånger på dagen och börjar tidigt.


Nåja, vad skulle jag berätta om? Jo men visst. Fredagens jultallrik på Håsjögården. Jag åkte ner vid 17-tiden och snart kom en av de andra kvinnorna och vi gjorde klart, lade fram lotterivinster och fixade det sista.

Det var då jag skulle haft kameran för inte nog med att vi åt utan några av gubbarna bestämde sig med kort varsel för att uppträda.


Det var i sanningen ett härligt gäng som kom intassande. Två jättelånga, en med för trång tomtedräkt, en liten en som såg ut precis som en tomte, en med stjärngossestrut som han fäst med gummiband runt näsan. Eddie satt sig vid pianot och dom klämde av med tre julvisor på direkten. Nu ska sägas att dom sjunger jättebra fast dom inte tränat och fick med sig publiken på både allsång och handklappningar. Nåja, en del av dom är ju faktiskt musiker. Eddie som är musiklärare och kan spela precis vad som helst när som helst. Den längsta killen spelar och sjunger och en är med i kören så det är ju inga dunungar och roliga var dom.Önskar jag haft kameran med.


Den här lilla byn med bara ca 100 innevånare kan man väl säga gör så gott vi kan för att roa oss själva. Mätt blev man och rätt sent blev det innan jag kom hem.


Vad gjorde jag på lördag. Nja. stökade lite hemma och tog en promenad. 

 

Kinabror och Jack var här och jag gjorde två mosstoppar att sätta framför huset som prydnad något jag sett på Ernst tvprogram. Det var inte så lätt som det såg ut på tvn kan jag berätta för er. Mossan ramlade av och det gick åt massor med mossa mer än vad man kunde tro. Nåja det blev väl bra till slut. Visar er så snart jag laddat kameran.

 

Som ni ser är det inte mycket snö här och jag ska ta ner sparken till sjön och ta en riktigt lång sparktur på sjön idag tror jag men det finns ju mycket att göra innan jag kommer fram till det. Jag har kokat saltlag som jag ska lägga älgkött i och göra spickekött till Jul. Jag ska göra klart mitt tomteland och släppa fram alla mjuka tomtar som ska fram.


Det har varit fullmåne nu och då är det svårt att sova men den här gången var månen så otroligt stark och lysande så jag kan visst sällskapa med den istället för att sova.

 

Nu ser jag solen lysa på mina kornellbuskar och få dom att lysa röda och granna i solljuset. Posten kom just och ekorrarna kutar upp och ner i björken. Idag är dom fyra stycken,  troligen för att jag lade ut lite torra bullar. Bullar gillar dom.


Dagens ord: När solen skiner går allt så mycket bättre.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards