Alla inlägg den 10 december 2014

Av Anita - 10 december 2014 10:28

 

Ett par dagar med fint väder och solsken de få timmar som solen är uppe under den här tiden. Då är det läge att strunta i allt, dra ner sparken till sjön och ge sig ut på en härlig sparktur.

 

Så kan man stanna för hos Kinabror och dricka eftermiddagskaffe innan man drar vidare på sjön.

 

Det var riktigt varmt. Solen värmde faktiskt på ryggen och det var bara .5 grader kallt. 


Klart att man plockade fram tomtar också. Det kan aldrig bli nog mycket tomtar tycker jag.

 

När jag nu tittat på Ernst program på tv så gjorde jag också två toppar av mossa och visst blev det lite kul.

 

Så gick måndagen fort som vanligt och jag stökade lite grann med lite av varje.


Igår var det lika fint och då får man passa på. Kinabror ska ju snart åka till Skåne och jag passade på att få hjälp med att få hem julgranen. Jag haittade faktiskt en jättefin borta på Stedesbacken och han tog den på fyrhjulingen och körde hem den.

 

Så passade jag på att bära in en massa ved för det ska ju bli dåligt väder.

Jag fick hjälp att hunden Jack. Han bar och bar ett vedträd i taget.

 

Så åkte Kinabror och jag till fd grannen på äldeboendet och hälsade på och så handlade vi lite.

Det var brorsans tur att laga mat och jag ville inte ta bilen bort till honom utan satt på mig pannlampan och åkte spark på sjön i mörkret. Nåja, det var inte så mörkt. På andra sidan sjön lyste "mitt ljus i mörkrets" lampa och månen började gå upp. Det är vid sådana tillfällen jag önskade att jag hade en bättre kamera. Det såg ut som det brann när den började segla upp bakom skogskanten och stjärnorna lyster klara och starka. Sjön sjöng sin ödsliga sång när den sprack i kylan och det var en riktigt härlig månskensutflykt.


Idag är det andra bullar kan ni tro. Det har börjat blåsa och det småsnöar och det är mörkt fast klockan är så mycket. Nåja man får väl glädjas åt de soldagar som var. För varje dag som går kommer vi närmare våren. Det får man inte glömma. Varje snöfri dag är en härlig dag.


Vad mera. Jo alla skriver om regeringen och valen och den stora balen som ska vara idag. Jag säger då bara ett. Den där kärringen som blev ledare för Moderaterna har ju sagt att vi på landet är dummare än dom i stan. En sån som inte bara tänker det utan säger det måste väl vara dum själv. Då vet man då i alla fall vilka men inte ska rösta på för man förstår att då kommer verkligen alla pengar gå till storstaden och vi blir ännu mer utarmade än vi är. Jag ska inte lägga mig i politiken för man märker ju att det är pengar och makt som är det enda som gäller. Nog om det. Inte ska jag sitta och titta på balen heller.


Nej nu ska jag gå ut och hämta posten. Sedan får vi se. Jag vet att jag ska torka älgkött idag som har legat i saltlag i några dagar. Det brukar bli jättegott.

 


Dagens ord: Hoppas att inte träden blåser omkull

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards