Alla inlägg den 6 december 2016

Av Anita - 6 december 2016 19:11

 

Det finns makalösa artister och det finns otroligt makalösa. Igår var Doug Seegers med sitt makalösa band och hade konsert i Ragunda kyrka. Hela kyrkan höll andan då hans fina röst fullkomligt bar oss till en sagolik himmel. Hans unga orkester med en fantastisk fiolspelare gjorde upplevelsen ännu mer fantastisk. Det var så man tappade andan. Doug verkar vara en fin människa och väldigt ödjuk. Han till och med tog i hand och önskade god jul till mig när vi gick ut-


Vi var ett helt gäng.

Kinabror, Mannen och jag åkte i en bil och det höll på att gå illa. Fisksjövägen var hal som en ål och vi fick sladd på sladd och jag är glad att jag inte körde för då hade vi nog hamnat i diket riktigt ordentlig. Mannen lyckades häva sladdarna till slut och jag skrek och Kinabror sa bara lugnt: "Gick det bättre för att du skrek"


AMV, och Gubben hade med sig fyra stycken till från Bräcke och vi gick på Kaffestugan och åt och sedan satt vi på Hörnet och drack kaffe i väntan på att det skulle börja.

 

Annars har vi varit ut och gått en lång tur och jag orkar inte riktigt tänka på allt vi gjort. Vi har ätit mat hos Kinabror. Tänk er nystekt panerade abborrar med god sås till. En delikatess om något. Sparktur på sjön och idag har vi varit en tur ner till Kälarne för att hämta lite paket och grejor.

 

Stötte på ett gäng tomtar och lucior som var ute på vift och tomtar får man aldrig nog av. Det är då ett som är sant.

Letat efter julgran och räddat en talgoxe som förirrat sig in i växthuset.


 

En liten teta hade kört rakt in i fönstret på förstukvisten men den repade sig efter ett tag och flög iväg. Nog är dom väl de mest näpna man kan tänka sig. Gulliga så in i norden.


 

Kinabror har tänt julgranen och det lyser fint i fönstren. Han har satt upp tvn och diskmaskinen så nu är allt snart klart. Det är hög tid för nu ska han åka till Skåne en sväng igen och jag är glad att jag har Mannen som sällskap annars skulle det bli lite ensamt


Annars rullar dagarna på som det gör för oss pensionärer och vi hinner inte så mycket som vi skulle vilja. Tror ni inte att vi ligger länge på mornarna också till framöver 9 så det är inte konstigt att dagarna går fort.


Sedan ska man fika i lugn och ro och mata fåglar och göra sig iordning och så är det plötsligt mitt på dagen och det är dags för lunch. På eftermiddagen brukar det för det mesta komma någon och det är dags för fika igen och så ska man hinna ta en promenad och så är det dags för middag och fika och tv och rätt som det är så är det dags att se på tv och så är dagens slut.


Imorgon bär det iväg till Alnö för att träffa faster och kusin och det ska bli kul. Det var alldeles för länge sedan.


Dagens ord: Dom som tror sig vara smarta är oftast dom dummaste.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards