Alla inlägg den 20 juni 2018

Av Anita - 20 juni 2018 16:11

Så unnade jag mig att åka på en PRO-resa

  g 

Chauffören av bussen var en gammal skolkamrat och bra många i bussen var skolkamrater och vi pratade om att det inte kändes långe sedan vi åkte på skolresa, men det var nog minnet som svek för nog var det väldigt länge sedan.


Det regnade när vi for men gav sig så småningom.

Första stoppet var i Borgvattnet. Vi fick visning av kyrkan och trots att Borgvattnet känns som den sist utposten innan de stora och öde skogarna så finns det en affär kvar. Så länge en by har en affär är det inte helt slut på byn. Borgvattenborna  ger sig inte i första taget och så har dom ju spökprästgården som drar folk från hela världen.

  kaffe Där fick vi kaffe och mackor och tillfälle att titta oss omkring.

Några spöken kände vi inte av . Det blåste kallt så man var lite småfrysen men inne i bussen var det varmt och skönt och chauffören körde lugnt och fint och tryggt.


Så for vi vidare mot Strömsund genom ett vackert och grönskande Jämtland.


På Öhn utanför Strömsund bodde Beppe Wolgers och där fanns hans museum men nu har det flyttats till hembygdsgården i Strömsund. Det var han som gjorde "Dunderklumpen" och den spelas nu i sommar på Döda fallet och jag ska faktiskt dit. Det är något speciellt att sitta på vridläktaren och  se på teater och snurra runt.

 

Vi började med att åta en sommartallrik som var både god och mättande och sedan var det dags för museet.

 

Det var lite bök med högtalare och filmer som var väldigt suddiga så lite besvikelse blev det nog. Jag hade nog väntat mig något annat.


Dagens gick fort och vi drog hemåt. Lite tävlingar och lotterier och framför allt sällskap och prat och väldigt trevligt.

Jag var hemma vid halv åtta tiden.


Som vanligt så blåste det i Fisksjön och idag har det varit ännu värre. Det går knappt att gå ut och både hunden och katten ligger och kurar inne.

Mustachen kom och fikade och berättade att potatisen kommit upp. Han frös om fingrarna och vi fikade. Tydligen ska det blåsa hela helgen och det hatar jag. Knappt någon ide att sätta upp björkar framför bron för dom lär väl blåsa ner.  Jag undrar varför det blåser så hemskt hela tiden. Så var det aldrig förr.


Dagens ord: Många hade det bättre förr när dom hade det sämre.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards