Alla inlägg den 28 januari 2019

Av Anita - 28 januari 2019 09:20

 

I flera år har jag försökt spara lite av min dåliga pension för att få ihop till en resa och varje år har jag misslyckats.

Trasiga tänder, trasig bil och trasiga grejor i hemmet. Alltid något som kommit ivägen.


Så blev det iår också. Bilen behöver lagas och den gick inte genom besiktningen, gamlaj plomber ramlade ur tänderna och köksfläkten har gått sönder. Tråkigheter men nödvändigt.

 

Jag har skippat dom stora drömmarna som att åka till Skottland, Maderia eller Italien.

Det är alldeles för dyrt men jag hade kvar en liten dröm om att jag kanske kunde få en billig enveckors resa till någon solig plats. En resa som man kan flyga direkt från Östersund eller Sundsvall och slapp resan ner till Arlanda först. Till och med pratat med en kompis som kanske kunde följa med . Att få bada i varmt vatten, se nya saker och äta god mat utan att behöva laga själv. Så försvann det hoppet. 


Inte ens den enkla drömmen om att få komma upp på berget som inte låter sig bestigas, lyckades jag få till.

Kärleken ska vi inte ens tänka på, den kom och gick och lika bra var det.

 

Leva på minnen är väl det enda man får göra. Härliga minnen från en tid som var.

 

Nu är det tio år sedan AMV och jag var till Sardinien och det var kanske den sista utlandsresan.

 

Jag är gammal nu och har inte all tid i världen på mig.

Känns lite bittert och när jag ser vännernas bilder på sina utlandsresor blir jag avundsjuk. Det är bara att erkänna.

 

Jag får nöja mig med att julgranen fortfarande lever och har vackra skott. Att veden är torr och brinner bra. Att Sofiepropp har varit här i helgen och vi gick på bio och såg "Britt-Marie var här" Undrar om jag ser lika sliten och bitter ut som hon gjorde.


En i familen är i alla fall inte bitter. Katten Morris ligger upp och ner i sin korg under taket och njuter av braskaminvärmen.

 

Vart tog tiden vägen? Vart tog äventyret vägen? Vart tog lyckan vägen?


Dagens ord: Ingen ide att gräma sig, jag har i alla fall ett hus att bo i. Det finns dom som inte ens har tak över huvudet.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards