Alla inlägg den 1 februari 2019

Av Anita - 1 februari 2019 08:59

 

Egentligen skulle man inte kliva upp när det är så här kallt 28 grader var det igår morse. Men...jag måste hämta ve och elda och mata fåglar så det är bara att masa sig upp. Det där med alla kläder man måste på med den här vintern lager på lager på lager och till slut ser man ut som en jättestor köttbulle. Fy sjutton.


Nu kära vänner ska jag göra ett stortag och försöka leta upp några positiva saker som trotts allt elände ändå finns.

 

Vi kan ju börja med att titta hur varmt  det var i juli men det var då det. Då är det inga kläder som gäller, minsta möjliga. Ingen tvätt och inget besvär och inte behövde man slita på skorna utan kunde tassa barfota och börja dagen med ett dopp i sjön och sluta dagen med ett dopp i sjön och ta ett dopp efter middagen.

 

Så det blommade i trädgården. Nåja, det var då det.


Positivt 1: I onsdags åkte Kinabror och jag på vattengympa.Hade det inte varit så att han varit hemma så hade jag struntat i det. Att få värme i gammelbilen min och hoppas att den skulle starta i kylan hade varit besvärligt och jag hade stannat hemma och vinterdeppat.


Nu for vi och det var som vanligt trevligt.

Vi är ungefär 20 stycken. Från början var vi bara fruntimmer men nu är det ganska många män också och fler och fler har börjat.De flesta är mellan 70-80 år men det finns några ungPRo-are under 70 och till och med någon över 80 så det är olika åldrar men roligt har vi. Allra skönast är att få bada bastu efteråt och sitta och prata om dittan och dattan.

 

Positivt 2: Träffade en kvinna på affären som stoppade mig och sa att hon tyckte om min blogg och läste den varje dag Det var roligt att höra för det är väldigt sällan man får beröm.


Positivt 3: Åt semlor hos Kinabror och gosade med hunden Jack.


Positivt 4: Samtal med min gamla klasskamrat som ska hälsa på på måndag tillsammans med en kompis. Så roligt att få besök i vinterkylan.


Ja det var allt positivt jag kunde finna i denna svinkyla. Nu när man måste vara inomhus skulle man ju göra lite mat att stoppa i tomma frysen men inte blir det av. Energin är totalt slut och utan värme och solljus lär det inte bli bättre.


Dagens ord: Fort går det inte men bra blir det inte heller

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards