Alla inlägg den 10 februari 2019

Av Anita - 10 februari 2019 10:39

 

Det har rasat från taket och begravt sparken. Det har snöat och snöat. Kinabror kör fyrhjuling och jag kör snöslunga. Dessutom måste jag ha spaden till det som ramlat ner från taket för det är hårt. Fan vad jag är svettig.

 

Men jag ska berätta om den här intensiva veckan. Onsdag var det ju den trevliga resan till Östersund och Bräckeresan på torsdagen var väl inte helt fel heller. Det var för ovanlighetens skull en riktigt fin dag. Lagom kallt och sol. Kinabror skulle klippa hår och skägg och jag skulle få min rathög till bil lagad. Så blev det och i sällskap med AMV och Gubben åt vi god mat på Folkets Hus.


Hem en sväng och sedan åkte Kinabror och jag till Kälarne för att lära oss första hjälpen för hundar. Det är ju bra att kunna om något skulle hända. Så började det snöa igen.

 

Så blev det fredag och som vanligt så åt vi middag på hotellet i Hammarstrand tillsammans med DansBritt och så ombesiktigade jag bilen och nu var det väl ok och fattas bara så mycket pengar jag lagt ner på det skrället men bil måste man ju ha när man bor så här.


När vi kom hem gick jag en tur med hunden Jack. Vi gick på igensnöad skoterväg och jag trodde inte jag skulle orka hem när jag pulsat i djupsnön så långt. Somnade på soffan och snön vräkte ner och vräkte ner.


 

När katten ligger kvar i sängen och vägrar kliva upp så är det antingen snö eller kyla. Tjock har han blivit också för det blir ingen motion när det är vinter.


Jag hade mina planer och var lite uppåt när det blev morgon. Skottade av vid bron och sopade av bilen.

Förberedde mig för 60-årskalas som jag var bjuden till och såg fram emot det.

Letade fram kläder, badade, målade mig och till och med tog på mig lite lukta gott.

Snön vräkte ner och vräkte ner. Sopade bilen en gång till och så åkte jag iväg.

Fisksjövägen var oplogad som vanligt och snöskotrar hade åkt fram och tillbaka och sladdat och gjort stora snöhögar. Nere vid utfarten till storvägen var det en jättedriva som jag körde fast i.


Efter att backat och trixat tog jag mig ut på vägen men insåg att jag inte skulle ta mig tillbaka om det fortsatt att snöa så jag fick inse att varken jag eller bilen (jag har inte fyrhjulsdrivet) skulle klara att ta oss hem framåt natten.

Det var bara att ringa och säga att jag inte kunde komma. Så tråkigt. Snö och kyla förstör allt och är mina värsta fiender. 

Så blev det med det. Hem och byta kläder och sitta framför tvn och glo.


 

Nu får man minsann gräva djupt för att hitta något positivt.

Jo julgranen trivs och barrar inte och tandvärken har nästan släppt. Får väl ge mig ut en sväng och fortsätta skotta framför bron men först en kaffekopp.


Dagens ord: Snö, snö, snö, kyla, tandvärk och trasiga bilar är minsann ett rent helvete.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards