Alla inlägg den 19 september 2019

Av Anita - 19 september 2019 09:32

Här ser ni en som är en mästare på att skjuta upp saker som jag inte vill göra. Det är väldigt lätt att lura sig själv och säga:

"Jag gör det sedan för innan måste jag göra det där och det där. Det man måste göra är ofta det som går fort eller är lätt eller är roligt.

Lista över roligt:

Gå i skogen

Leka med hunden

Sköta om i trädgården

laga mat

Träffa kompisar

Se fåniga saker på tv.

 

Så det som jag inte kan göra just nu för att jag inte har tid.

Städa

Putsa fönster

Renas i garderober och skåp

Rensa bort gamla papper

Skura badkaret

Städa i uthusen.


Tänk så många ursäkter man kan hitta på för sig själv för att slippa.

Nu måste man ju vara utomhus och fixa där innan vintern kommer. Visst är det så.


Om man får medhåll av någon så är det ju väldigt bra. Jag pratade med Moster härom dagen och vi kom överens om att det där med att putsa fönster kunde vi ju skjuta upp till våren. Vem ser om fönstren är skitiga på hösten när det börjar bli mörkt. Ingen. Det var vi rörande ense om och jag drog en lättnadens suck och lade det sist ner på göra listan.


Hörde på tv att det finns kvinnor som tycker om att städa och känner sig till freds när det är gjort. Min mamma "den levande tornadon" var nog en sådan för annars förstår jag inte varför hon gick an som hon gjorde.


Jag känner mig bara utmattad när jag fått mig till att städa och inte ett dugg nöjd.


 

Åter till ved som hänt.

Igår plockade jag in daliorna och satt i vas. Det är bara på gränsen att allt fryser nu så njuta av dom inomhus kan man ju göra.

Jag var uppe tidigt för jag skulle till läkarmottagningen och ta prover.

Kinabror och jag hade hämtat hem älgkalven som jag vunnit. Frampå kvällen kom tjejen som skulle hjälpa mig med styckning och oj så fint och fort det gick när hon satt kniven i och började fixa till de finaste stekar. 


Nu ska det bli fest idag. Jag ska skära till fina biffar och steka med lök och gräddsås och nypotatis och grönsaker från trädgården. Det ska bli mums.


Inte nog med det. Av benen ska jag koka den finaste buljong och göra köttsoppa med kallklimp. Fina dagar med god mat väntar. Så ni förstår väl att jag måste skjuta upp städning och sånt till sedan, eller hur?


Det är kallt ute och blåser idag men just nu skiner solen. På sträcket ute viftar mina nytvättade kläder som flaggor i vinden och på andra sidan vägen går en gubbe med röjsåg. Det ska bli en ny sträckning på elledningen så småningom.


 

En kopp kaffe tillsammans med Kinabror tror jag att jag börjar dagen med. Ha en fin dag och gör som jag 


Dagens ord: Att skjuta upp till morgondagen är inte så dumt. Kanske någon annat gjort det man tänkt så man slipper.

Hos mig skulle det nog i så fall vara tomtar och vättar om nu något ska bli gjort.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards