Direktlänk till inlägg 6 mars 2020

VÅRVINTERDAG

Av Anita - 6 mars 2020 17:01

 

I dag är det en härlig dag. Sol från klarblå himmel och inte en vindpust. Kinabror och jag åker som vanligt till Hammarstrand och äter och handlar och DansBritt hänger på och så kommer AMV och Gubben och två av deras barnbarn.


Det är två härliga tjejer i den åldern då man tycker om att prova kläder och klä ut sig. Jag har väl så där en 10 stora lådor med kläder från mitten av 1800-talet och framåt. Sexitalskläder som AMV och jag haft och stoppat undan och nu ska provas och skrattas och minnas. Kläder som väcker minnen från vår ungdomstid.

 

Då när vi var unga och fina och glada.

En av tjejerna fick till och med på sig min farmors brudklänning och var vacker som den finaste brud. 40-talsklänningar efter min faster och mamma är också fina. Vi bestämde att tjejerna skulle komma hit längre fram och så skulle vi leta fram fina grejor och göra en manekänguppvisning av kläderna. Det kommer nog att bli riktigt kul. Länge sedan jag gjorde något kul nu. Unga människor är så inspirerande på ett gammalt vrak som jag. Man känner sig yngre när man skrattar med unga tjejer.


Fika hos Kina-bror och sedan alla åkt gick jag ut med hunden Jack jpå sjön. 

 

Kastade snöknular till honom och han blir alldeles vild och hoppar i snön och leker.

 

Sitter en stund på trappan och ser solen sakta gå neråt. Pratar i telefon med en av mina meditationsväninnor. 

En helt igenom mysig dag. Ibland ska man ha det också och har ni märkt att jag inte sagt ett enda negativt ord opå hela bloggen.


Dagens ord: När solen skiner och tandvärken är borta vem är jag då att klaga.

 
 
Soldansare

Soldansare

6 mars 2020 18:14

Vilken härlig dag! Önskar dig en lika härlig helg.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanne

6 mars 2020 21:38

Jag hänger gärna på en manekäng uppvisning 😊❤

 
Anki

Anki

7 mars 2020 07:47

Gör ett nytt försök att kommentera ...
Ser härligt ut! Så kul med de gamla käderna! Tog du inga bilder?
Ha en fin fortsättning på helgen!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Åke

Åke

7 mars 2020 10:20

Tack för kommentaren av min film. Jag tycker mig se att du är mycket gladare genom dina bilder. Snön tog inte all must ur dig. Så fint ni plogat på isen :) Klädena vad trevligt :) Trevlig helg på dig!

http://www.nacka144.se

 
Ingrid

Ingrid

7 mars 2020 15:04

Det ser verkligen ut att ha varit en mysig dag och det är ju så vackert att man nästan smäller av. Vi som inte sett snö på hela vintern.
Hoppas att du får en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

7 mars 2020 15:29

Så här är det när vintern är som bäst. Vilken fin gångväg någon har plogat upp på isen. Det är något visst med att vandra på sjöar och se allt ur ett annat perspektiv. Men det ser du ju på sommaren från båten också. Kul med manekänguppvisning och vilken lycka att du har kvar alla dessa gamla kläder :D

http://ibod11.com

 
Skogsälvan

Skogsälvan

7 mars 2020 18:03

Oj vad snö, men så vackert.
Ha en fin helg
KRAM

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

 
Göran

Göran

9 mars 2020 08:40

Vintern visar sig verkligen från sin bästa sida i dina bilder. Att den dessutom är dödsdömd inom någon månad gör den ju ännu lättare att stå ut med under upploppet. Här fick vi mer snö förra veckan än vi haft på hela vintern. Men idag är det plusgrader, blå himmel och strålande sol så idag får den rejält med stryk. För ljuset kommer ju nu också på allvar.
Så...Det FINNS hopp!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards