Alla inlägg den 15 januari 2021

Av Anita - 15 januari 2021 09:11

Det brukar alltid vara ett helvete med januari och så också iår. Det börjar inte bra kan man säga. Snöovädret som fullkomligt överöst oss. Så ska det skottas och naturligtvis går det åt fanders.


Traktorn går inte. Fyrhjulingen har punka. Snöslungan har jag kört fast i backen. Luftvärmepumpen är igenbäckad med snö och låter som ett reaplan. Jag pular i snön för att rensa och blir blöt ända upp över knäna.

 

Inte blev det bättre heller.

Bilen översnöad igen fast jag sopat och sopat. 

Ja det är handkraft som gäller så jag försöker skotta det mesta med snölassen men så blir det kallt igen. Jag fryser, jag eldar och nu måste jag få mig ut och hämta ved. Det är 21 grader så att ut och skotta känns inte precis så kul.

 

Fåglarna är hungriga också.


Tandkliniken ringde och meddelade att jag måste operera bort en grej på en tand. Ytterligare ett eldände.


Jag väntar bara på att nästa smäll ska komma. Så kom inte och säg att jag ska vara positiv. Nu kan ni njuta av snön ni som slipper jävlas med den. Det är motion. Jo jävlar, ryggvärk heter det. 

 


Dagens ord: Julgranen lever i alla fall om man nu ska hitta något positivt att säga.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards