Alla inlägg den 17 januari 2021

Av Anita - 17 januari 2021 10:43

 

Nu sitter jag här och fryser och fryser. Eldar och eldar men kylan sitter långt in i hjärtat. Varför säger man att det är 15 grader när det är 25. Borta hos Kinabror är det till och med 27.


Önskar att jag var en positiv person som såg det bra med det mesta. Igår kom Broder B med fru och hunden Nalle och gick hit i kylan. Sade att det var friskt och fint. Jag fattar inte ett dugg. Jag fryser som en hund när jag går ut. 

Fick sedan höra att dom varit tillsammans med holländarna ute på sjön. Undrar hur holländarna har det i kylan när dom bor i det gamla dåliga huset. Verkar som om optimismen hos vissa kan värma dom. 

 

Jag skulle behöva ta bort snön från växthuset innan det gamla rucklet rasar ihop.

Jag skulle behöva göra stig ner till källaren och till sotaren.

Hämta ved måste jag ju göra idag om jag ska hålla värmen.

Bilen vet jag inte om den kommer att gå igång för jag skulle egentligen på bokcirkeln ikväll. Det känns som all energi har runnit ur mig och jag vet att jag bara ser svart på allt.


men......änglar finns det. Min dånande värmepump fick jag till igår tack vare DansAnns man. Dom har en likadan och han ringde och hade hittat en liten pytteknapp som körde in avfrostning när allt hade frusit ute på väggen och nu går den som vanligt igen. Tack snälla för hjälpen. Det var gårdagens positiva och det enda.


Jag vet att jag är född på helt fel plats. När det är stekhett (det händer) på sommaren och alla pustar och stönar då mår jag som bäst. Då kan jag se det positiva även om myggen och bromsarna bits. Vintern hatar jag.

 

Med fötterna i vatten och solen värmande känns livet för det mesta lätt och jag kan till och med vara lite positiv men nu Vad sjutton ska man glädjas åt. Vet att troligen finns det hundra saker men jag kan liksom inte hitta dom.

 

Bära ved, elda, skotta och så allt som går på tok den här tiden. Inte är det bättre av att man blir så isolerad pga av coronan. Det är som om allt som kan lysa upp tillvaron inte längre finns och så kan man inte vara ute. Inte jag i alla fall som fryser så tänderna skakar om jag är ute en stund. 

 

Katten Morris vill inte heller gå ut utan sitter och tittar ut på fåglarna som är runda som bollar och fryser dom också.

Så jag säger det bara. Var ni glada som kan finna något fint i den här tiden då det antingen vräker ner snö eller är så kallt så håret fryser till is när man är ute.

 

Fingrar som blir kalla som isbitar även om man har tocka vantar. En myt att kläder hjälper. Även en påbyltad köttbulle fryser i det här vädret. 

Visst ser det fint ut när man sitter inomhus och tittar ut men det är bara som det ser ut.

 

När man kommer ut är det andra bullar. 

Nej nu ska jag sluta. Vad ska man göra. Ta på sig mer kläder och gå ut och hämta ved och mata fåglar och sätta i motorvärmare. 


Dagens ord: Snötider ska ses från insidan av fönstren.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards