Alla inlägg den 22 oktober 2021

Av Anita - 22 oktober 2021 10:02

Onsdagen tog jag ett paket tunnbröd och en äppelpaj och åkte iväg till Moster i Näset för att hälsa på innan det börjar snöa igen.

 

På åkrarna var det fullt med flyttande svanar. Tranorna har gett sig iväg för länge sedan. Nere på sjöbotten på den försvunna Ragundasjön samlas det alltid flyttfåglar för att äta lite innan det bär iväg söderöver.


Tvärt om är det med sidensvansarna. I måndags kom dom i stora flockar för att sätta i sig av rönnbären som det är massor av iår. Nog om det.


Jag blev kvar hos moster rätt länge den dagen och när jag kom hem, sken solen och snön var borta.

 

BonnAnna har varit här och tagit bort alla vita höbalar som legat på åkern.


Vad hände igår då.

Jag eldade lite ute och så kom Kinabror och Jack och eftersom det var torsdag så kom Gamle A som vanligt.

Sedan var det dags för mig att ge mig iväg ner till Håsjögården där jag och en kvinna till skulle göra soppa till soppkvällen idag.

Det gick rätt så bra men tog någon timme.

 

Utsikten mot sjön och kyrkan är så fin och när sjön ligger blank blir det extra vackert.


Så for jag hem och åt middag hos Kinabror och det började tokregna igen.

Slutade ganska fort och det blev rätt fint igen.

 

Så kom Gulliga Susanne och hälsade på och vi satt och pratade och slötittade lite på tv och fläskläppbrudarna på Bachelor. 


Visst har man sina funderingar och vi pratade om det där med att dejta. Det är väl något nytt eller??? Jag har då aldrig dejtat vad jag vet och inte Susanne heller. Vi har träffat våra män liksom av en slump och inte medvetet. kanske därför det inte gått så bra. Tur att man slipper i alla fall. Det har sina fördelar med att vara gammal.

Ser dom där på "Bonde söker fru" . Dom är ju modiga får man säga. Skulle aldrig göra något sådant. Gammeldags är man väl.


Så en sak till när jag ändå är igång med mitt funderande. Varför i fridens namn är alla fotomodeller och mannekänger så sura.  Inte ens ett småleende har dom. Tror att kläderna skaver eller är det bra så att dom är så jäkla hungriga eftersom dom ska vara så smala. Är det någon som vet? Måste väl vara dålig reklam för det dom ska visa om dom är så sura.


Dagens ord: Många frågor har knappast några svar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards