Direktlänk till inlägg 29 december 2021

ATT SLIPPA GÅ UT I KYLAN

Av Anita - 29 december 2021 15:31

 

Det har varit kallt i flera dagar men jag har bara varit inne och hållit mig i värmen. Sonen har hämtat ved och post och matat fåglar och skottat och alla andra sysslor som man måste göra utomhus. Oj så lat jag varit och så skönt att sitta framför brasan och värma sig.


Söndag kväll kom en brorsdotter med familj och hälsade på och det var jättelänge sedan jag träffade dom så det var kul.


Måndagen blev Sonen och jag bjudna till DansAnn med man och det var minsann ett juläventyr om något.

 

Där lyste det överallt både inne och ute.

Tomtar och ljus i massor och julgranen hade fler och äldre kulor än vad jag har.

 

Rökt älgkött och hemgjort spisbröd och goda kakor och choklad. Så trevligt vi hade.

Deras nya katt var så söt och lekfull.

 

Deras hund låg hos Sonen och mig i soffan och gosade.

 

Det var en riktigt trevlig kväll.


Igår kom Sofiepropp och hon och jag satt och knäckte nötter, drack dricka och åt choklad och såg på skidåkning. Sonen låg uppe i sitt sovrum och spelade tvspel . Sedan åt vi köttfärssås och spagetti till omväxling för alla julmat som man nu börjar lessna på. 

Sedan på kvällen kom Broder B med hunden Nalle.


Idag har vi varit till Hammarstrand och handlat lite. Även om kylskåpet är fullt så behöver man lite grann som mjölk och lite vardagliga varor. Det är fortfarande kallt och blir bara kallare och kallare tyvärr. Jag har pysslat med mina blommor som kylan och mörkret farit illa med. Det tog väldig tid att noppa bort gamla torkade blad och vattna och fixa lite. Hoppas bara att dom nu klarar av den värsta vintern och kan börja repa sig igen. Hoppas bara att jag också klarar av vintern för för varje år så fryser jag ännu mer. Så kom Broder B och Gullige Liam farande på snöskoter och stannade och fikade en stund.


Ikväll ska vi till Broder B och äta middag och jag gruvar mig redan för att gå dit. Det blir väl att ta fram skoteroverallen och pannlampan. När det är så här kallt så är en kilometer dubbelt så lång att gå.


Egentligen tänkte jag skriva om året som var men det får bli en annan dag för det känns som om det inte hänt ett dugg sista året, bara tandläkarbesök och annat tråkigt men jag har nog fel. Börjar jag titta så brukar det ha hänt en del kul också. Vi får se.


Dagens ord: Trevligt med besök varje dag men fy för kylan som tar på krafterna.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

29 december 2021 20:38

Det verkar vara ganska behagliga dagar ändå nu när du slipper många av sysslorna utomhus. Att sitta vid brasan och ha det skönt låter inte alls dumt. Men det är inte heller så dumt med besök hos vänner eller med vänner som kommer på besök. Vilken tur att ni har varandra där borta och att ni har så kul tillsammans :D

http://ibod11.com

 
DansAnn

DansAnn

29 december 2021 20:39

Hej på Er Anita och Micke! Varmt och STORT tack för en trevlig kväll här hos oss på Vikbäcken! Vad härligt att ha Er så underbara på besök!!! Det blir fler gånger! Gott slut och Gott Nytt År! Från Ann, Ulf, Betty och Bobbo på Vikbäcken!

http://dansann.blogg.se

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

30 december 2021 07:07

Så härligt att ha sonen där och trevligt umgänge med andra också.
Gott nytt år!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

30 december 2021 13:15

Jag tycker att det händer massor av saker hos dig både sommar- och vintertid, så du har nog mycket att skriva om.
Ha ett gott slut på 2021 och ett riktigt Gott Nytt År!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Göran

Göran

31 december 2021 09:44

Hej där ute i skogarna! Tittar förbi för att önska gott nytt år (lite i förskott) till min trognaste följare här. Du har läst o kommenterat i mer än tio år hos mig. Och jag hos dig förstås. Nu startar vi ett nytt decennium, min vän. Ha en fin avslutning på 2021 o ett underbart 2022!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

31 december 2021 10:27

Det ser väldigt vackert ut på översta bilden. Men jag förstår att där är mysigare framför brasan och slippa göra vissa utomhussysslor. Du verkar ha haft trevligt. Här är all snö regnat bort.
Jag önskar dig en fin avslutning på 2021 och Ett Gott Nytt År
Kram från Visby

http://gotlanduppochner.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards