Alla inlägg den 1 december 2021

Av Anita - 1 december 2021 10:31

  

Det är så det är och har varit nu i dagar på dagar. Det enda röda man ser är uthusväggen och domherrarna som har kommit nu.

Kallt har det varit ocKså.

 

Lite varmare idag men i alla fall över 15 grader. Det har varit en fuktig kyla, ni vet en sådan som gör att det är frost på alla grenar och på alla saker.

 

Som jag berättade så tappade jag en jätteplomb i lördags. Måndagen ringde jag till tandläkaren men där var det datafel och man kunde inte se om det fanns lediga tider. Som man vet så är vi helt beroende av datorerna. Det är minsann inte till att titta i någon lista som dom gjorde förr i tiden så jag fick ingen tid men igår morse hade det fixat sig och jag fick komma och laga tanden. Dyrt som vanligt förstås men jag skulle få räkning för det funkade inte med betalapparaten så jag hoppas att det dröjer. Jag vill ju ha lite pengar före jul för julmat och sånt.


I måndags i skymningen vid tretiden provade jag att göra rullrån på nya rånjärnet. Dom blev så där men nu har jag fått ett nytt recept som kanske gör dom sprödare.

 

Lite mysigt att sitta och grädda och se på den blå skymningen utanför. 

 


Om jag nu ska försöka vara lite positiv i detta mörker så är jag i alla fall tacksam för min värmepump och för att jag har fast pris på elen och har haft det länge så att det inte blir så dyrt att ha på värmen. 

Jag är tacksam för att jag har ved så jag kan elda och för att min nya kamin ger väldig värme.

Jag är tacksam för att bilen går bra även nu när det är kallt.

Tacksam för att vattengympan börjat så man får bli lite mjukare i kroppen.


Nåja igår åkte jag med Broder B och frun till Bräcke och hälsade på AMV och Gubben. Då ringde TuppOla och sa att jag blivit hackad på facebook och mycket riktigt så var det.  Jag ändrade lösenord och hoppas att det har försvunnit nu.

Mindre tacksam för sådan skit.

Inte är jag tacksam för snön heller men det vet ni ju. Usch för det vita.

 

Dagen ord: Det blåser i alla fall inte.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards