Alla inlägg den 19 december 2021

Av Anita - 19 december 2021 09:49

 

Jo då jag vet att min julgran inte är det minsta trendig och modern men det skiter jag i. Är man så gammal som jag är så må man väl få ha julgranen precis som man vill. Det är alla gamla kulor och julgranskarameller och gamla hemgjorda änglar och lite av varje omodernt och ute. Fast lite snyggare än jag i alla fall.


 

Det tar sin tid det där med julgran. Den ska hittas och släpas hem och tinas upp och så är det det där med belysningen. Jag har två för att det riktigt ska lysa och glimma men ibland blir man lat när man ska lägga in ljusen i lådan och då får man besvär när det är dags att sätta upp den. Tur att jag hade hjälp med att försöka reda ut härvan. 


Det var väl annat jag tänkte prata om idag egentligen. Det var en dag som är värd att nämnas i veckan. En dag då det är 8 grader kallt och till och med solen tittar fram. 


Tog en promenad bort till Broder B.

 

Nalle är störst av oss alla och snäll och gullig och helt omotståndlig. Vi fikade förstås och sedan skulle jag gå hem.

 

Gick ner till Kinabrors sommarstuga och ute på sjön sken solen den lilla stund man kan se den nu.

 

Hans hus är så fint  för att inte tala om hans uthus som är riktigt riktigt gammalt.

 

Så gick jag ut på sjön där Broder B kört med fyrhjulingen för att man ska kunna gå där.

 

Solen har kommit upp och är på väg ner igen.

 

Så går jag förbi Sundsvallsbornas brygga och bastu.

 

Så nästan hemma hos mig och min strand.

 


Det var den fina dagen. Fast jag ogillar snö så må jag säga att det var en riktigt härlig promenad men annan skulle det bli.

Så blev det tö. Så blev det regn. Så blev det halka.

Visst for jag i alla fall ner till Hammarstrand på fredagen och visst åkte DansBritt och jag till Älggårdsberget och åt en fantastisk lunch. Jag handlade och sedan när jag skulle hem var det underkylt regn och glashalka men som tur var så kom jag efter grusbilen och jag låg efter den hela vägen. 


Så igår blev det faktiskt riktigt roligt trots vädret. AMV ringde och undrade om jag ville följa med till hennes dotter och sedan till hennes bror för dom skulle hämta ett bord. Klart jag ville.


Det blev en runda till Sollefteå och in och ut i affärer och loppisar . Kaffe och fika hos hennes släkt och trevliga samtal och riktigt roligt. Sedan åt vi på ett ställe och åkte hem och slutade med att fika hos Broder B. Det var minsann en riktigt rolig dag. 


Nu har snön nästan gått bort fläckvis och det är halt överallt så det är nog dags att ta fram dubbskorna. Blåser gör det och jag tror inte solen kommer att visa sig idag. Det är minsann halvmörkt fast det är mitt på dagen.


Dagens ord: Vädret kan ändra sig fort.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards