Direktlänk till inlägg 31 december 2021

ÅRET SOM GÅTT

Av Anita - 31 december 2021 10:12

  got Det blev inte ett av de bättre åren, nästan så jag inte ens vill berätta om det men jag kör väl med en bild för varje månad i alla fall.

Januari: 

Snö kyla tandläkare. Corona, bara häcka hemma. Som tur är så är Kinabror kvar och skottar snö.

Februari: 

Snö kyla tandläkaren,   

Första bastubadet.

 

Mars: Snö kallt Grillning hos AMV och Gubben

 

April: Min nya braskamin kom.

 

Pimpeltävling på sjön.

 


     

Kinabror hugger ved i skogen.

Vi eldar vårbrasa


Maj:

Äntligen lite vår.  

11 maj gick sjön upp.

 

DansBritt och jag gick till Kolbjännsjön och skrek vårskriket.

 

Äntligen en solglimt som värmde mitt mörka sinne.

Juni.

Matt-tvätt.

 

Hälsade på hos Moster en härlig dag.

 

Midsommarfest på Kinabrors paveljong.

 

Besök hos Holländarna.

Juli: Som vanligt den månad då det händer mest.

 

Sonen och Fjällan kommer och Sonen slår vass. Vattnet i sjön är ovanligt varmt och jag badar nästan varje dag ibland flera gånger.

 

Kinabror har besök av sina barn och barnbarn och vi steker kolbullar.

 

Veden ligger på tork.

 

Konstutställning i Övsjö. Några loppisar blev det också och så förstås ett tandläkarbesök.

 

Nere vid Håsjögården var det såpbandy.

 

Hjortronen mognade tidigt och det fanns massor.

 

En fin solig dag åkte vi till Alnön där min älskade Faster begravdes.

 

BonnAnna har varit här och slagit hö och det blev så fint.


Augusti: Skördetid, Surströmmingstid , Saft och syltkok, Boultävlingar, besök av HunnGun.

 

 

boul.

 

Surströmmingsfest.

 

Tre stycken hade fyllt 70 år året innan då vi inte kunde åka någonstans pga coronan så det blev en resa till Rätan och Hunge och sedan hem hit och hade lite firande.

 

September: Bärtider, Lingondricka. Be sök hos DansAnn. Surströmming. Tunnbrödbak.   

Bastubad.

 

Potatisen ska upp ur jorden.

 

Massor med svamp den här hösten.

For och skaffade läsglasögon och fick reda på att jag hade början till gråstarr på ett öga. Båtarna togs upp och veden kastades in i vedboden. Jag har inte lagt ut båten på hela sommaren och inte rott ett enda årtag.

Oktober

 

Tunnbröd

 

Så här blev det med glasögon. 

 

Besök på Ragunda Tingshus. Fantastiskt vacker inomhus också.


November:

Vattengympan börjar efter uppehåll. Underhållning  mat på hotellet i Hammarstrand.  Kinabror far till Skåne. PappersBeda fyller 60 år. Julbord på Håsjögården.

December:  Tappade två plomber , en varje vecka. Dyrt. Tredje coronasprutan. Micke kom till jul. Julgran.

TuppOla med sambo och DansBritt på Julafton. Juldagen Broder B med fru och Holländarna här på en riktigt rolig kväll med musik sång och glada skratt.

Besök hos DansAnn en kväll och så väntar bara ett nytt år.

 

Så är det här året slut och det var inget höjdarår precis men det var en del kul ändå ser jag nu när jag gått igenom varje månad för sig, inte bara elände trots allt. Nog saknar jag dansen och nog saknar jag att åka någonstans men......

Jag ger inga nyårslöften men jag hoppas att coronan tar slut och att jag får vara frisk eller åtminstone inte bli sämre än vad jag är och att alla omkring mig får leva och ha det bra. 

Gott Nytt År på er alla mina kära vänner.




 
 
Carmen

Carmen

31 december 2021 15:08

Gott nytt år fina du!
Kram.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

 
Göran

Göran

31 december 2021 16:01

Så många fina minnen och bilder. Nyttigt att ta fram o titta på då o då.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

31 december 2021 21:47

Det var en blandad kompott, precis som ett år brukar vara. Vad bra att du skrev det här inlägget så att du upptäckte att det faktiskt har varit en del bra och roliga dagar också :D Jag hoppas att vi får ett 2022 då pandemin blir så liten att alla restriktioner kan tas bort och att vi får må bra och ha roligt :D Fundera på om du vill åka någonstans, kanske med en övernattning, så kanske vi kan göra det tillsammans. Du vet ju att jag alltid är pigg på äventyr :D
Önskar dig ett riktigt gott nytt år :D

http://ibod11.com

Anita

31 december 2021 22:00

Ja det vore roligt om du kör. Vi får hålla tummarna för att coronan går över

 
Anki

Anki

1 januari 2022 08:42

Gott Nytt År!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Åke

Åke

1 januari 2022 12:04

God fortsättning! Vilken fin kavalkad. Jag kommer ihåg det mesta från dina bilder, men jag måste missat din dag på ön för din faster. Så söt du var i dina glasögon. Nu ska man snöra på sig skorna och ut i den 10 gradiga kylan… jag skulle ha skottat… men brukar inta dra igång traktor över 5 grader…

http://www.nacka144.se

 
Skogsalvan

Skogsalvan

1 januari 2022 21:03

Gott nytt år och God fortsättning.
Din nya kamin gillar jag.
Ja andra halvan av 2021 har varit så jobbig i mitt liv att jag inte orkat engagera mig i något och kommentera hos bloggvänner. Förhoppningsvis blir 2022 ett bättre år.

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards