Alla inlägg den 5 januari 2022

Av Anita - 5 januari 2022 08:35

 

Nu har det snöat oavbrutet i flera dagar och vilken lycka att Sonen varit kvar. Han har sopat, han har handskottat, han har kört snöslunga och plogat med fyrhjulingen.

Jag har legat inne och sett på tv och allmänt latat mig. Inte ens veden har jag behövt ta in. Bara att elda i spis och kamin och laga mat. Det har varit en riktig semester faktiskt. Jag har inte vaknat och blivit urförbannad som jag brukar bli när jag ser snön vräka ner.


En dag kom Sonen upp och talade om att han minsann hade skottat framför bastun och tänt eld till mig.

 

Det är lite knepigt att få eld när den inte eldats i på flera månader men visst......

 

Visst blev det eld och jag gjorde mig klar att gå ner och basta.

Vattnet i hinken hade frusit förstås men tinade ganska fort när jag satt den uppe på stenarna.

 

Lite ljus måste jag också ha förstås.

 

Tittar ut och allt är bara vitt vitt vitt.

 

Strandstugan står ensam och glor och jag skulle behövt någon värmekälla där inne så man kunde klä av sig där och ha varma kläder när jag ska ge mig upp till huset.

 

Nu tog Sonen upp mina kläder visserligen.


Bloggen har inte funkat på ett par dagar men nu är den på gång igen som tur är.


Andra tider väntar nu och just nu åkte Sonen tillbaka till Skåne. Han flyger från Sundsvall och snälle Broder B kör honom ner till flygplatsen.  Hoppas att det är plogat på storvägen för det har snöat i natt också.


Nu är det bara för mig att försöka få mig ut när det ljusnat och börja köra snöslungan Eulalia. Det är kallsnö som tur är så det klibbar åtminstone inte igen i slungan om man nu ska säga något positivt.


Nu väntar årets värsta månader då allt brukar gå fel och allt jävelskap som kan hända blir nu. Är det inte kallt och jäkligt så är det snö och jäkligt och allt som kan gå sönder brukar gå sönder just den här tiden. Jag gruvar mig redan för den här tiden. Å vad jag längtar till sommaren.

 

Kaffe i hammocken.

 

Doftande rosor.

 

Smaken av mylta .

 

Kvällar med lugnt vatten på sjön och många bad.


Ack ja, det är bara att hoppas att man får vara med om en sommar igen. Nu på gammeldagan vet man ju aldrig.

Bara att dra på sig skoteroverallen och hä sig ut och slåss med snöhelvetet.


Dagens ord: Att ha en son räddat mig från snön är en stor gåva minsann.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards