Alla inlägg den 17 juli 2022

Av Anita - 17 juli 2022 21:21

Blåsväder, kallt och regnigt har det varit länge nu.

Sonen gick ner till sjön för att kolla förödelsen och kom upp och berättade att spegeln som hänger på strandstugans veranda inte längre hänger där Den låg i tusen bitar på marken och spegel som går i kras brukar man säga ger sju års otur. Hoppas att det bara är gammalt skrock.


 Så kom Kinabrors son med familj och hundar och jag tog på mig regnkläder och gick dit för att hälsa på

 

Där eldades det i braskaminen och kurades i soffan och dom såg ut att ha det rätt mysigt trots ovädret.


I går beslöt jag mig för att strunta i såpbandyn och åkte till Pålgård för att titta på utställningen om Kul i Backen och tiden då man drack vatten ur källan som skulle göra dom friska

Rodeltiden och naturligtvis filmen om döda fallet. 

 

Jag var mest intresserad av tiden då det var Kul i Backen. Underhållning, tävlingar, dans på två dansbanor och pilkastning och andra nöjen.  Alla kändisar var där och det var en jättepublik.

Man visade bilder på publiken och där satt jag tillsammans med min första sambo och en av bröderna.

Så ung jag var kanske 16 eller 17 år.

 

Vilken härlig tid det var.

 

 

Så fint det var när det var tiden då man drack brunn. Jag visste inte det förrän rätt nyligt. Då var DansBritt och jag och tittade på parken som en gång var, nu helt igenvuxen och med trasiga bänker. Sorglig syn.


Rodeltiden minns jag och jag har åkt rodel en gång och gör det aldrig mer.


Hembygdsgården är full med andra saker också som är roliga att se.

 

Så blev det fika förstås med jättegott bröd och tunnbrödstut och så åkte vi hemöver.


Då började bromsarna låta illa och jag tappade humöret totalt för jag har haft så otur med den här bilen. Bara iår har jag först fått fel med bromsar och div. annan som kostade mig 10.000 kr.

Sedan batteritet som jag var tvungen att köpa nytt och så har ACn slutat fungera och det har jag inte haft råd att laga ännu och så det här. 

Det är ett bromsbelägg som lossnat och verkstäder är semesterstängda. Sonen skulle ta loss skiten men det var ett stök att få tag i grejen att skruva loss med. Han var lika sur som jag. Första gången jag skaffat en, som jag tycker, ny bil som i alla fall är tillverkad på 2000-talet och så är den trasig stup i ett. Det äär snart så att jag inte vågar köra den för den bara går sönder någonstans Skit och helvete. 


Kinabrors familj är tuffa och skyr inte blåsväder och kyla så vi drog till skogs för att grilla korv.

 

Tröja ylletröja jacka byxor och fodrade jaktbyxor och gummistövlar. Det i mitten av sommaren som aldrig verkar komma  .


Imorgon ska jag till sommarcafe igen och jobba. Hoppas bara att inget mer skit händer men man vet aldrig.


Dagen ord: Bilar ska man helst inte ha men vad gör man när man bor så man inte kommer någonstans utan.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards