Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

MIN LILLA GULLIGA STRANDSTUGA

Av Anita - 1 juni 2009 09:45

har jag städat i helgen. Det är så mysigt med det lilla huset. Vila där en stund och lyssna till vågorna och fågelsången.

Int har jag tid att sitta inne och plicka på datorn. Därför får det bli snabba ryck.

Härlig solig helg 27 grader ute och 20 grader i vattnet i min lilla vik.

Födelsedagskalas hos brorsdottern med smörgåstårta.

Handelsträdgårsbesök. Hjälpt lekkamreten att plantera.

Båten ut.

Hjälpte grannen att sätta potatis.

Klippte gräs.

AMV kom och vi delade på den italiensa moscatoflaskan. Satt i hammocken på altanen och pratade lite om vår italienresa till hösten.

Rensade ett dike.

Kaffepannan på hela helgen. Folk avlöste varandra i en strid ström hela helgen som det alltid är på sommaren. Visst ja. Kaffe måste jag köpa idag.

Dagens ord får bli: Sol ute Sol inne. Sol i hjärta Sol i sinne.   

 
 
Nellina

Nellina

1 juni 2009 10:29

Men det ser ju bara för mysigt ut....vilket litet krypin,härligt! Avundsjuk jag blir då ni planerar för er kommande resa, Italien är ett ända stort MUMS!!!!! Kram Nellina

http://nellina.blogdog.se

 
Ingrid

Ingrid

1 juni 2009 10:36

Vilken helg ni måsta ha haft - så varmt! Hoppas att det många fina dagar i sommar.
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Staffan H

Staffan H

1 juni 2009 11:04

Helgen var verkligen skön. Ser att du också haft fullt upp. Vilken mysig strandstuga du har. Är det månne sjögröna väggar i den?

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Ingen bild

Skogsnuvan själv

1 juni 2009 12:23

Till Staffan: Ja det kan man nog säga om färgen. Jag tyckte att den var gräslig men den ser ut lite som grekland och havets färg så den passar oneklingen till vattnet utanför

 
Ann

Ann

1 juni 2009 18:48

Har Du tagit dej nåt dopp i helgen?

http://dansann.blogg.se

 
Soldansare

Soldansare

1 juni 2009 20:40

Oh, vad mysigt!! Önskar att jag hade något sådant.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Skatan

Skatan

1 juni 2009 22:43

Åh vad fint och mysigt... Är det för gäster... får Skatan bo där... när...

Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
kokosnoet

kokosnoet

2 juni 2009 10:59

Ja på sommaren vill man vara ute..å nog händer det väl mycket..härligt med alla gäster som tittar förbi, måste vara underbart roligt..
Sitta i hammocken å snacka reseplaner så härligt..
Ditt krypin ser verkligen mysigt ut!!
Ha en fin å solig(?) dag!!
Kram

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Ingen bild

skogsnuvan själv

2 juni 2009 13:30

Till skatan: Blir min strandstuga till ett skatbo då????? Klart du får ligga där och lyssna till vågorna och fåglarnas kvitter. Om du har tur hör du dansmusik från ön.

 
Skatan

Skatan

2 juni 2009 17:56

Säger du det så... Men jag kanske dyker upp i en annan skepnad... vem vet? Och lämnar Skatan hemma... eller åtminstone i bakgrunden.. Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards