Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Anita - 22 oktober 2011 10:39

  Tror tamme katten att den där flugan flög in i hjärnan på mig för fullt så förvirrad som jag var igår brukar jag inte vara.


Går inne på affären i godan ro och letar febrilt efter en fläskfile som jag ska göra en gryta av. Då kör jag på någon bakifrån med kundvagnen och får höra ett smärtans skrik. Vem har jag kört på om inte min vän DansBritt.


 Då kommer den mest dumma kommentaren uthoppande ur min mun.

"Tur att det var dig jag körde på!" Har ni hört så dumt.

Det jag menade med det var naturligtvis att det var tur att jag inte körde på någon gammal skröpplig tant som ramlade omkull och bröt lårbeshalsen eller något sånt.


Fy vad jag skäms. Hur kunde jag missa att se DansBritt. Hon var ju tyst förstås och det brukar ju höras där hon kommer fram.


Nåväl hon sitter på älgpass idag så jag kan inte ringa och be om förlåt heller.

Förlåt Förlåt Förlåt


Ägnade hela dagen igår till att sortera mattrasnystan. Flera hundra i olika färger.

Har ni någon aning om hur mycket damm det är i trasor som legat orörda i flera år. Näää, jag tänkte väl det. Jag visste inte heller men jag har damm i halsen, i näsan, i håret och på kläderna. Liknar nästan en nallebjörn när jag gick omkring där uppe.


Nyser och nyser och snorar men nu är det gjort och jag kommer att väva en matta som är i grönt och gult. Liten sugen blir man när man ser vilka fina trasor jag har.


men.....kom på att man kanske kunde väva in kardad ull och göra en matta som man sedan tovar i tvättmaskinen. Undrar hur det skulle bli. Kanske måste jag prova.


Annars så måste vi väl prata om vädret och om disken som översvämmar diskbänken nu när lilla gulliga kinatjejen har åkt.


Vädret är blåsigt men soligt och inga minusgrader. Väntar på att broder O ska komma och dra upp sin båt så vi kan få upp bryggorna innan isen lägger men han är av den sorten som alltid väntar till i sista minuten med allting.


DataFia ringde just och ville ta en promenad i solskenet och fara på en loppis så då gör jag väl det då.


Inga visa ord kan jag ge er idag för förmodligen snurrar flugan runt i skallen fortfarande och får mig okoncentrerad.

Ha en fin helg på er.

 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards