Direktlänk till inlägg 5 november 2011

MINNEN ALLA HAR VI VÅRA MINNEN

Av Anita - 5 november 2011 14:05

 

Minnen, alla har vi våra minnen men är man två som pratar minnen minns man ännu mer.


Jag åkte ut till havet närmare bestämt till Alnön för att tillbringa helgen hos min faster G. Oj så vi pratat minnen. Hon bodde i Fisksjön när jag var en liten tös och vi har så mycket gemensamt från tid som var och som sagt När man börjar prata så minns man grej efter grej och så säger man " Ja visst ja, så var det. Jag hade glömt.


Faster Gunhild har fortfarande kvar en del saker som jag gjort i min ungdom. De här två keramikdockorna som jag gjorde när jag var tonåring och gick på keramikurs. Allt annat av keramik är nog borta nu men dom här små dockorna lever kvar och finns på väggen i hennes kök.

 

I hennes sovrum hänger den tavlan jag gjorde för länge sedan, 1988 var det bestämt. Den var ju mina rosa drömmar och hade en verklig förebild av ett hus som fanns i trädgården på Ronneby brunn. Jag tror bestämt att det huset brann upp senare. Minns en lycklig tid i mitt liv när jag ser den tavlan.


Rosa drömmar om kärlek kan jag känna att den tavlan reprecenterar.


Min kusin har också varit hit både igår och idag och jag har gjort healing på hennes onda fot. Det är grått och mulet utomhus men vi låg länge imorse och pratade och jag fick som vanligt kaffe på säng som jag alltid får hos faster.


Ikväll ska vi gå i kyrkan och till kyrkogården och tända ljus för hennes man, farbror Elvis. Det är grått och mulet utomhus men vi kurar inomhus och har så mycket att prata om så det gör ingenting.


Så det blir ett kort blogginlägg idag men dagens ord ska jag väl kunna få till.


Dagens ord: När det är mörkt och grått ute kan man värma sig inomhus med vänskap och kärlek.

 
 
Soldansare

Soldansare

5 november 2011 14:47

Jag tycker mycket om det jag har sett av din bildkonst! Den är så härligt färggrann och livsbejakande.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Selma

Selma

5 november 2011 15:19

Vad roligt att hon sparat och har kvar dina saker.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

5 november 2011 16:18

Vi får ta vara på vad de äldre har att berätta och att hon dessutom har kvar saker som du gjort är värdefullt.
Dagens ordspråk är väldigt bra!

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Skatan

Skatan

5 november 2011 16:24

Ja visst är det härligt med alla minnen ... och att prata minnen är också härligt.

Kram i novembermörkret och hoppas vi får behålla det och att snön låter vänta på sig.

Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Kristina

Kristina

5 november 2011 22:05

Vilken kostnär du är!
Jag har varit på Alnön och besökt bekantas gravar. Jag kommer ihåg att det var så fina begonier på kyrkogården.
Hoppas att det gick bra med healingen,Jag healar för fullt härmed.
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

6 november 2011 22:04

Så trevligt att du har varit hos din faster..och pratat gamla minnen!!!
"se tillbaka" och minnas..
Så söta deb 2 keramikdockorna är..som du gjort...för länge sedan!!
Önskar dej Anita en trevlig ny vecka!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Janne

Janne

7 november 2011 08:22

Hej! Dessa tycker jag var jättesöta. var rädd om dem. ha en fin dag !

http://skogsduvorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Titti

7 november 2011 08:59

Detta låter som ett mycket bra recept på en underbar helg!
Du är en sådan kreativ människa, Nuvan! Fina dockor för väggen och en alldeles underbar tavla. När jag började läsa din blogg (oj, så fort åren går) höll du på att måla ett skåp, minns jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards