Alla inlägg den 13 september 2011

Av Anita - 13 september 2011 09:11

Börja inte måla om du inte vet vad du gör för då kan det bli som för mig. En sorglig historia.

Nu efter flera dagars vånda är jag äntligen klar.

  Före

  Efter

  Före

  Efter

Jag vet inte ens om det blev bättre. Faan trot.


Men......för att börja från början så tar vi något positivt först. Färgen nu för tiden är ju väldigt bra. Luktar inte som förut och rinner inte så jag kan inte skylla på färgen.


Första ska man rengöra och att rengöra mitt skitiga kök tar ju en väldig tid.


Så ska man dra fram möblerna och ta ner alla tavlor och grejor som hänger på väggarna och då åker man på att rengöra dom också.


Min soffa var tung som bly och det beror på att den är full med gamla tidningar. Varför spara gamla Land och Ica kuririen? Typiskt mig "kan vara bra att ha".

Fyllde 10 ICAkassar med tidningar.

Fara på pappersinsamlingen med dom.


Ni ser ju Jag har inte ens börjat.

Bula i pannan har jag efter att ha slagit skallen i bordet när jag kröp omkring och teipade allt som inte skulle målas.


Lägga papper på golvet och sedan börja med grundfärgen.

Som tur är så torkar färgen fort nu för tiden så det är bara att köra igång nu då.

Ett varv med vanliga färgen tog en hel dag.


Ett andra varv en hel dag till och under tiden såg köket ut som ett bombnedslag. Katten Oskar såg sig omkring och gick ut.


Igår framåt eftermiddagen var det klart och då återstår det att dra bort all tape och ta bort alla tidningar.

 Rengöra alla penslar och då ser man de små skavanker som man skulle ha målat dit så då får man ta fram allt igen.


Sätta tillbaka alla grejor och då måste man torka och rengöra dom eftersom man ser vad skitigt allt är.


Fönstren. Gardinerna borta. Då är det väl läge för att byta gardiner.

Då måste man putsa fönster. Ta isär och putsa insidan och mellan fönstren och utsidan. Puuuuuu. In i spökskrubben och leta efter passande gardiner och stryka gardiner ocj hänga upp gardiner och nu står jag här med mitt nymålade kök.


Förmodligen är jag lite knäpp för jag ångrar mig och tycker att mitt kök var finare förut.


 Det som skulle vara gräddvitt känns alltför vitt och kallt och för mig är värmen viktig.


Nu är det gjort och här står jag nu med mina fläckiga kläder och med mitt hår som är prickat av vitfärg (tur att man är vithårig) och tänker: Vad sjutton skulle jag på det där för? VARNING VARNING.


Hoppas ni vet vad NI gör. JAG gjorde det inte. Nu återstår att vänja sig.


På tal om ingenting så väntar jag på elkillen som ska koppla in min värmepump och inte har jag börjat elda ännu. Det gäller att spara på veden så länge som  möjligt.

  Konstigt nog har det inte varit en enda frostnatt. Blommorna lever ännu.

Mina tomater är på gränsen till att ha mognat men jag får nog snart ge upp och ta in allt som finns ute.


I lördags var AMV med man hit en sväng och sedan kom Sam o Leila, mina Iranska vänner. Dom hade med en hel kasse med äpplen. Dom bor vi indalsälvens närhet och har en bättre zon. Här går det inte med äpplen.


Jag blev glad för äpplena. Nu ska det bli äppelpaj, äppelmos, torkade äpplen och en hel del annat gott. Mums.


Jag ser bland mina bloggvänner att vi lite har tappat sugen och inte skriver så ofta som vi brukar.

Till och med Ingrid och Skatan skriver inte varje dag.

Kanske vi får ny lust nu när den långa vintern kommer och vi har lite mindre att göra men som sagt Varning


Det får väl bli dagens kloka ord: Vet vad ni gör innan ni börjar för sedan är det för sent.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards