Direktlänk till inlägg 15 december 2019

STORA TING HÄNDER I FISKSJÖN

Av Anita - 15 december 2019 12:47

Igår kom dom, Broder B och frun. Nu skulle befolkningen ökas  med två stycken och det är minsann inte illa.

Tyvärr hade dom lång väg att köra med flyttbilen. Över 100 mil och med dåligt före på vägen.

Här började det blötsnöa och min tanke var att gå bort till dom och skotta så dom kom in med flyttbilen till huset.

 

Inget fel på grannsämjan minsann. Där var redan grannen och DataFias man och gårdsplanen var skottad och fin.

 

Jag kunde ägna mig åt att tända lite marschaller och några snölyktor och sätta upp en välkomstskylt.

 

Jag tände lite lyktor utanför mitt hos och gick hem.

 

Jag hann bli riktigt orolig innan dom kom hem. Det hade tagit några timmar längre än vad det brukar men nu är dom här.

 

Så kom Tuppola med hunden Vaimo. 

Broder B hade till och med med sig 9 gitarrer och en banjo.

 

TuppOla klär i banjo tycker jag och Vaimo lyssnar.


Så kom då resten av gänget för nu skulle alla grejor in. 

 

Är man så många så går det ganska fort faktiskt men jobbet med att tömma lådor och komma i ordning kommer nog att ta tid.

 

Nu har jag kommit hem till mitt och senare på eftermiddagen ska vi träffas hos mig och äta middag. 


Det är så roligt att dom flyttar hit. Nu är alla syskon tillbaka. Nja TuppOla bor i Hammarstrand men det är bara några mil härifrån. Tänk att det skulle bli så.

När mamma och pappa var tvungna att flytta på 60-talet och bosätta sig i Helsingborg så trodde jag att det bara var jag som skulle bo här men först kom pappa tillbaka. sedan mamma. Så kom Kinabror och nu Broder B. 


Härligt att det går åt rätt håll och att inte alla måste bo i storstäder. Nu är det bara Sonen och Fjällan som saknas och jag hoppas att dom också flyttar hem så småningom.


Så en sak till innan jag slutar. Det finns ingenting som är så roligt som att få oväntade julklappar och det fick jag härom dagen. Min barndomskamrat som flyttade från Fisksjön på 50-talet har jag hittat igen så här långt efter och nu kom ett fint paket med jättefina hemstickade grejor.

 

Eftersom jag inte kan sticka så är det verkligen en dyrbar skatt för mig att få. Tack snäll. det gjorde mig verkligen glad.


Dagens ord:   

 
 
Kvinnan på taket

Kvinnan på taket

15 december 2019 14:24

Åh gud så mysigt! Om min bror och mina vänner skulle flytta hit och bo granne med mig, så himla roligt de skulle vara. Så glad för din skull.

http://www.kvinnanpataket.se

 
Ingen bild

Barbro

15 december 2019 17:14

Men va roligt för dej. Nu måste jag ha lite koll. Göte-är han Kina-bror? Och han bor väl i huset alldeles intill dej? Men var bor den här brorsan? Frågorna hopar sig... jag frågar åt en vän...

Anita

15 december 2019 19:11

Jo kinabror är Göte och han bor på samma gård Lillebror björn har stuga längre bort

 
Ingen bild

Ann

15 december 2019 17:32

Vad härligt! För Dej, för Fisksjön, för Jämtland! Inte minst för Broder B och Anette! En fin Jul blir det för Er allihopa! Och en skön framtid! De får närmare sina barn och barnbarn! Du har alla Dina syskon i närheten igen! Underbart! Jag önskar Er Alla en fin tredje advent! Kram Ann

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

15 december 2019 19:06

Grattis till er allihop som nu får ha varandra så nära :D Vilken lycka att alla återvänder hem. Men jag är inte förvånad för det är inte många som får bo så fint :D

http://ibod11.com

 
Göran

Göran

15 december 2019 21:31

Grattis! Härligt att du får hem brorsa nr 2 också och att befolkningen ökar i Fisksjön. Själv har jag syrran inom gångavstånd men storebror bor i Luleå. Sen har vi tre yngre halvsyskon men de finns en bra bit bort också. I Bälinge, Stockholm och Finspång. Och tyvärr har vi nästan ingen kontakt längre

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Soldansaren

Soldansaren

16 december 2019 06:16

Så roligt och mysigt att alla är hemma igen!

http://soldansarenssida.blogspot

 
Anki

Anki

16 december 2019 08:09

Det är verkligen roligt att du får sällskap i byn! Jag gläder mig mycket för din skull! Vilken fin julklapp du fick från din gamla kompis! Förstår precis din glädje - jag kan ju inte heller sticka!
Ha en bra start på nya veckan!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Karin

Karin

16 december 2019 11:08

Så glad jag blir för din skull! Släkten samlad igen!
Vilket fint paket! Detta hade jag aldrig kunnat åstadkommit!
Önskar dig fina och mysiga dagar framöver!
Julkramar fr Karin

http://pixelmojan.blogspot.se

 
Åke

Åke

17 december 2019 04:12

Men vad roligt 👍 Vilken ökning på invånare i Fiskbyn. Snölyktor, marschaller och välkomstskylt, så fint du ordnade 🤗

http://www.nacka144.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards