Alla inlägg den 17 december 2020

Av Anita - 17 december 2020 09:53

Nu i dessa tider är det tur att tvn finns även om en del kultursnubbar tycker att det bara är skit på tv. Jag tycker att det är rätt mycket bra så här inför julen. men .....jag är en enkel själ.


Härom kvällen såg jag på "Dirty dancing" och suktade över både dansen och den ursexiga killen som dansade.

Adventskalendern tittar jag på och luciafirandet var det bästa jag sett på flera år. Så är det " bonde söker fru" och så förstås Ernst som dom flesta män hatar. 


Man kan till och med följa med på gympa varje morgon om man vill. Nu gör inte jag det för jag är alldeles för lat på mornarna men nog skulle man behöva nu när det inte finns någon vattengympa att mjuka upp kroppen med, utan bara motionerar med promenader, sparkturer och vedbärande. Nog skulle man behöva nu när skinnet hänger som på en gammal elefant.

 

Nog om det. Igår var en jättefin dag. Jag gick bort till Broder B och frun och tittade på deras renovering och drack kaffe.

Då plötsligt kom solen fram.

 

Det var länge sedan den visade sig och humöret blir genast bättre.


Jag gick hem och gjorde lite bivaxljus och torkade älgkött i ugnen 


Sol, nollgradigt och ingen vind. Jag lockades ut ganska fort igen för att gå ner och elda bastun och ta mig ett bastubad. Det var länge sedan nu men så skönt.

Nu är jag ju av den fega sorten som inte rullar mig i snön utan går upp och duschar inne. Tvättade håret och så tittade jag på tomteparet som jag fått av mamma. Dom passar väl i badrummet.

 

Egentligen ska dom spela julmusik och jucka i takt med musiken men dom tiderna är slut för både tomteparet och mig och inte räcker det med att byta batterier heller för det har jag försökt. Nåja sånt är livet. När batterierna tar slut och motorn inte funkar så blir det så.


Dagens ord: Tänk om det vore så enkelt att man kunde byta batteri och bli som ung på nytt.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards