Alla inlägg den 5 december 2020

Av Anita - 5 december 2020 14:11

 

Jag har bestämt mig att inte låta mig nerslås av elände nu i svarta tiden. Det är tomtarnas tid och så ska det vara. Jag har plockat fram tomtelandet och katten Morris tittar intresserat på. Han vill bra gärna putta ner tomtarna på golvet men jag pratar med honom och förmanar honom. Vi får väl se hur det går.


Det är tö ute nu och kommer lite blötsnö då och då. Jag vandrar bort till Kinabror igår för att äta middag och inte undrar jag på att han vill bo kvar vid sommarstugan.

 

Man skulle kunna tro att det är tomten som bor där borta i timmerhuset.

 

Det är verkligen ett tomteställe och så fint.


Ja, vad gör man mer då. Jo fram med julbocken och tomtarna som ska stå på farstukvisten och välkomna.

 

Så ta fram lite av varje. Hänga upp halmsaker och tomtar i min krona.

 

Skriva julkort gillar jag. Köksbordet fullt och när korten inte räcker gör jag egna.

 

Tror att det blev 26 julkort i år. 


Vad mer att säga.  Tomtarna tittar fram ur vrårna och på spisen puttar älgkalopsen och på tv är det skidskytte. En helt vanlig dag i december och jag är glad att det inte kommit mer snö.


Dagens ord: Jag gläder mig åt att jag har tunnbröd och älgkött och bär i frysen så jag kan laga god mat. men nog skulle det var fint med en dans eller åtminstone en kram.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards