Direktlänk till inlägg 5 december 2020

I TOMTARNAS TID

Av Anita - 5 december 2020 14:11

 

Jag har bestämt mig att inte låta mig nerslås av elände nu i svarta tiden. Det är tomtarnas tid och så ska det vara. Jag har plockat fram tomtelandet och katten Morris tittar intresserat på. Han vill bra gärna putta ner tomtarna på golvet men jag pratar med honom och förmanar honom. Vi får väl se hur det går.


Det är tö ute nu och kommer lite blötsnö då och då. Jag vandrar bort till Kinabror igår för att äta middag och inte undrar jag på att han vill bo kvar vid sommarstugan.

 

Man skulle kunna tro att det är tomten som bor där borta i timmerhuset.

 

Det är verkligen ett tomteställe och så fint.


Ja, vad gör man mer då. Jo fram med julbocken och tomtarna som ska stå på farstukvisten och välkomna.

 

Så ta fram lite av varje. Hänga upp halmsaker och tomtar i min krona.

 

Skriva julkort gillar jag. Köksbordet fullt och när korten inte räcker gör jag egna.

 

Tror att det blev 26 julkort i år. 


Vad mer att säga.  Tomtarna tittar fram ur vrårna och på spisen puttar älgkalopsen och på tv är det skidskytte. En helt vanlig dag i december och jag är glad att det inte kommit mer snö.


Dagens ord: Jag gläder mig åt att jag har tunnbröd och älgkött och bär i frysen så jag kan laga god mat. men nog skulle det var fint med en dans eller åtminstone en kram.

 
 
Ingrid

Ingrid

5 december 2020 16:05

Ja, nu är det dags att släppa loss tomtarna. Egentligen brukar jag inte ta fram dem förrän precis före jul, men i år får det nog bli lite tidigare.
Ha en fin helg och andra advent!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Soldansare

Soldansare

5 december 2020 17:44

Underbara tomtelandskap du har. Som du vet gillar jag miniatyrvärldar. Här är allting redan framme. Tar alltid fram det till första advent så man kan njuta länge av det. Efter jul är det ju inte så roligt längre.
Fin första advent önskar jag dig!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

5 december 2020 21:37

Det skulle inte vara så dumt med en kram...eller flera men det får vänta. Jag myser i alla fall med katter en gång i veckan :D
Det måste vara väldigt frestande för en katt att peta lite på tomtarna. Om han klarar att låta bli så är han jätteduktig. Fint med tomtelandskap och annat pynt :D

http://ibod11.com

 
Anki

Anki

6 december 2020 08:30

Oj så många tomtar som hittat fram och så fint tomtelandskap du har skapat! Det ser verkligen mysigt ut hos Kinabror ... klart han inte vill åka därifrån!
Ha en bra andra advent!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

6 december 2020 15:07

Så fint julbord.
Kinabrors hus ser verkligen ut som tagit ur en julsaga, så fint.
Gillar halmarbetena också.
Trevlig 2:a advent!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Åke

Åke

6 december 2020 20:04

Det är bra att du inte viker ned din för den här svarta tiden som härjar nu. Jag bara älskar tomtar. Blir så glad då du beskriver att tomtarna tittar fram i vrårna. Vad fint med alla tomtarna på farstukvisten. Vi sköter om oss.

http://www.nacka144.se

 
Göran

Göran

6 december 2020 22:22

Ber ån en gång om ursäkt men jag lyckades schabbla bort din kommentar hos mig. Vete f-an hur men antagligen för att jag försökte svara från min aj-fån. Skriv gärna igen så lovar jag att vara mer noggrann när jag besvarar eller godkänner kommentarer.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards