Alla inlägg den 10 december 2020

Av Anita - 10 december 2020 09:07

 

Jag låg i badkaret som vanligt. Att ligga i badet och läsa har varit en njutning ända sedan jag fick badkar men....

Nu låg jag och läste hemmets journal som vanligt och hittade en artikel om hur njutningsfullt att bli äldre. Någon klok psykolog som gav goda råd om att bejaka gammeldomen. Pytt skit i pannkakan.

Som tex när jag låg i badet. Nu för tiden får jag ha pannlampa och glasögon som immar igen. Det behövde jag inte förut och jag kan tänka mig hur jag ser ut. Inget njutningsfullt i det. Inte känns det så kul att höra att man är den gamla gruppen som är i farosonen för pesten heller. Varje dag hittar jag nytt förfall på kropp och själ. Allt nytt som kommer som jag inte begriper mig på. 


Nya bilen tex som jag har haft i ett år och fortfarande inte lärt mig alla knappar och grejor. Jag hade in den på verkstad för service härom dagen och där rök några tusenlappar. 


Feg blir man också. Jag är rädd att ramla och bryta benen på blankisen och inte har jag vågat åka skridskor än.

Dom råden kan psykologen stoppa upp i ändan.


Det enda positiva med att bli gammal är att man slipper jobba och kan ligga och dra sig på morgon. Ligga och läsa och gosa med katten. Nog om ålder.


Mörkt är det ute men det snöar inte i alla fall. Julgranen står kvar i skogen men det är ingen brådska med den.

 

Annars är det nästan färdigpyntad men iår kommer jag inte att ta ur alla 17 lådorna. Lat och bekväm blir man också på gammeldagarna. 

 

Dom två gamla julbonaderna vill jag i alla fall ha upp. Dom fanns när jag var liten.

 

Köket är klart. Det blir inte bättre än så här.

 

Fönstren är fulla med tomtar och grejor.

 

Sakta ljusnar det lite utanför och en ny dag kommer. En ny dag som man får ta som den kommer.

 

Dagens ord: En sur gammal kärring som jag kan inte ta till sig kloka ord om ålderdomen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards