Alla inlägg den 23 december 2020

Av Anita - 23 december 2020 13:55

 

Nu är det mesta fixat. Inte för att det är så mycket en sådan här helg som blir lugn här i skogen. Här sitter vi och kurar och aktar oss för smittan men jag ska berätta om en lite kul dag.


 

Det var så här. Holländarna längst bort i byn har bilen på verkstad och måste köra barnen ner till byn i kärra. Det är fyra km och dåligt väglag, halt och besvärligt. Dom är tuffingar ska ni veta. Att bo i det gamla huset utan vatten och slask och med utedass är minsann ingen lek. Fick för mig att jag skulle gå dit och ge dom en spark. Med en spark och glashalt kan man lätt åka ner till byn för det är nerförsbacke åtminstone på nervägen. Annars har dom skjutsat barnen i en kärra.


Broder B följer med mig till holländarna för hans engelska är bättre än min.

 

Det var länge sedan jag var i det huset nu. Först tant Alma och så Ragnar och till sist Mustachen. Alla dom borta nu men huset var sig likt. Stämningen fanns kvar och holländarna är underbara människor. Duktiga och verkar ta allt med gott humör. Stökar och snickrar och gör fint. Ingen tv har dom heller. Glad för sparken blev dom och vi blev kvar i flera timmar. 

Det var en jättefin dag och solen tiltade fram.

 

Vi gick ner mot sjön i skogen. 

 

Det började mörkna när vi kom ner till sjön.

 

Broder B och Carl har blivit kompisar och pratar med varandra hela tiden.

 

Vi hade det trevligt och sedan gick jag på isen bort till Kinabror för att äta middag. 

 

När jag kom hem låg det två paket på bron. AMV hade varit där och lagt ett och Gulliga Susanne ett annan. Finns det något så spännande som oväntade paket.


Så har jag fått present att köpa blommor för av vedänglarna. Cyklamen är favoritblommor och jag hoppas att dom klarar sig ett tag för dom är lite svåra minsann.

 

Av Sonen kom ett presentkort på böcker och då ska jag unna mig att köpa mandelmans kokbok. Den har jag suktat efter ett tag.


Så har jag lagt granris framför bron och satt ut mina marschalltomtar. Lagat mat och är väl så gott som klara. Jag önskar er en god jul och hoppas att vi får vara friska och får ett gott nytt år.


Dagens ord: Huvudsaken att vi får vara friska.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards