Alla inlägg den 30 december 2020

Av Anita - 30 december 2020 13:49

Jag satt här och gjorde iordning en årskrönika med allt som hänt och det tog flera timmar. Så blev det strömlöst och allt jag skrivit var bara borta uppslukad av datavärlden. Nu sitter jag här och har tappat sugen. Skiter i årskrönikan. 


Några grejor kan jag kanske berätta om lite snabbt. Som att vi har fått en ny familj till lilla Fisksjön. En trevlig holländsk familj med två barn. Jättetrevliga.


Så har Broder B m fru fått ta hand om en hund, en stor baddare som heter Bamse.  

 

Så har tre av våra nära dött. Morbror Axel och Stockholmskarin. Båda var över 90 men så onödigt tidigt dog vår vän Mustachen och det känns väldigt sorgligt.


Annars är det ju det skiten med coronan som gjort att vi sitter här i skogen och inte gör så mycket.

Vädret har varit bra i december knappt kallgrader och lite snö. Det är först sista dagarna det kommit en massa.

Som tur är så är Kinabror kvar och jag slipper skotta.

 

I skogen är det jullorv. Pappa sa det när det var snö som satt fast på träden.

 

Broder B och jag gick med hundarna genom skogen bort till Kinabror. Det var mycket snö att pulsa i och jag hatar att pulsa i snö. 

 

Vilade en stund på Kinabrors trappa. Fy sjutton vad man börjar bli ankommen, blev och ful.

 

Sedan gick jag hem på byvägen. Inget mer pulsande för mig.

 

Hemma är kylskåpet fullt med julkort. Jag läser och tittar med stor glädje på julkort. Det är kul att få och kul att skicka.

 

 

Nu är då det här året slut och vi kan väl bara önska att nästa år ska bli bättre.


Jag vill kramas, hälsa på vänner och gå på vattengympa och marknader och framför allt dansa och dansa och få vara frisk och pigg. Man kan väl alltid hoppas kära ni.


Dagens ord: Gott Nytt År önskar jag er alla.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards