Direktlänk till inlägg 27 september 2022

OCH REGNET DET BARA ÖSER NER

Av Anita - 27 september 2022 10:16

 

Katten Morris kliver nog inte upp idag. Han gillar inte regn det minsta utan stannar kvar i sängen.

 

Annat är det med hunden Jack. Han älskar vatten och speciellt älskar han att hämta pinnar i vattnet borta vid badstranden där det är grunt och härligt att springa så vattnet flyger omkring.

 

De här bilderna är från i söndags då det var uppehåll lite då och då så jag kunde gå ut.  Färgerna är så fina nu så egentligen ville jag vara ute och fota hela tiden men det går ju inte i regnet tyvärr. Inte heller kan jag skörda mina kryddor.

 

Jag hann i alla fall plocka in lite av mina utefigurer och ta in dom i växthuset. 

 

Igår morse tidigt for jag till tandläkaren för nu har vi börjat med min brygga i tänderna. Där satt jag i två timmar och gapade men det gick bra. Hos tandläkaren började dom jobba så tidigt.


Synd om folk som börjar jobba redan klockan 7 på morgonen. Jag har så när glömt hur det vara att behöva kliva upp klockan 6 varje morgon och hur trött och less man kände sig. Nu har jag vant mig vid att ha friheten att sova hur länge jag vill. Det blir nog mest till klockan 8 om det inte är något särskilt som ska göras.

 

Lite tomt i Fisksjön nu. Det är mest bara Kinabror och jag som är här och en och annan bil som kör förbi. Posten varannan dag och skolbussen och sopbilen. 


Gruvar mig för vintern då Kinabror också åker till Skåne och jag blir ensam med snöelände och kyla och jag vet av erfarenhet att allt skit som kan hända händer just då. 

 

Nå¨ja, jag får väl göra som dom positiva säger. Ta en dag i taget och inte se varken bakåt eller framåt.


Dagens ord: Njuta av de vackra färgerna innan stormen tar alla löv och det blir alldeles för jävligt.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

27 september 2022 19:00

Ja, försök njuta så länge som möjligt av höstfärger och tänk inte framåt mot den tid på året du helst vill slippa. Lätt att säga och omöjligt att göra men lite mindfulness och leva i nuet är nog en bra idé nu.

http://ibod11.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards