Direktlänk till inlägg 25 mars 2023

JAG ÖNSKAR

Av Anita - 25 mars 2023 13:39

 

Jag önskar att jag kunde ge er bilder på vackra vårblommor men det enda jag kan bjuda på är snöflingor som vanligt. Viss,t en halvt utblommad tulpanbukett bjuder jag på.


Den är i alla fall gul som solen och visst skiner solen idag. Det är massor med nysnö så jag ser just ingenting.

 

Hittade ett par solglasögon nere i strandstugan som jag kan ha när jag är ute för jag är fortfarande väldigt ljuskänslig.

 

Jag känner att det enda jag kan bjuda på är snö och äter snö. Det är snökanterna som är det värsta. Det är så högt att lyfta. 

 

Det är rätt kallt idag ca 8 grader i morse. Verkar aldrig ta slut. Det enda som är slut är jag. 


Det är våffeldagen idag och visst ska jag steka våfflor. Inte nog med att jag börjar bli gammal, bitter och ful. Jag börjar bli glömsk också.

Jag hade ett gammalt våffeljärn nere vid strandstugan. Ett sånt som man kan göra våfflor på vedspisen och lyfta bort ringarna och snurra. Det blev väldigt goda våfflor på det. Det är spårlöst försvunnet och jag vet inte vart. Jag har letat lite överallt men hittar det inte och jag minns inte annat än att jag lagt det under sängen i strandstugan och där är det inte.

 

En del r kan tycka att man "inte kan ha kul jämt" och det är klart att man inte kan. men nog skulle man kunna ha kul någon gång då och då. 


I morgon ska jag ha kul och det är minsann väldigt länge sedan nu. PappersBeda ringde och frågade om jag ville följa med på konsert med Doug Seegers och Kalle Moreus och en tjej. Så roligt det ska bli. I morgon far vi och jag längtar. Det är så sällan jag kommer iväg på något. Den här vintern har det mest varit trasiga saker, sjukdomar och elände.


Alla ljusglimtar som kommer i min väg ska jag banne mig ta utan att skämmas för att jag vill ha lite kul. Jag är så gammal nu att jag inte vet hur lång tid jag har kvar på denna jorden så det man kan försöka utnyttja om man kan.


Visst ska man komma ihåg att ställa om klockan till sommartid också. Detta onödiga fjant som man har hittat på och som bara kostar möda och pengar till ingen nytta.  


Dagens ord: Katten Morris han bara njuter i en solfläck han hittat i sängen. Ingen kan njuta av livet som en katt.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

25 mars 2023 17:20

Vad bra att du hittade solglasögonen så att du kan vara ute lite och kanske känna värmen från solen. På min balkong var det väldigt varmt och skönt i dag. Snart smälter snön bort och om några veckor tittar kanske både tussilago och blåsippsknopparna fram. Jag brukar hitta båda sorterna i april så om bara foten låter mig komma ut på promenader så dröjer det nog inte länge innan jag hittar några fina knoppar. Jag håller tummarna för att du också snart ser de första gula små solarna på marken :D

http://ibod11.com

 
Lena i Wales och lite överallt

Lena i Wales och lite överallt

25 mars 2023 18:03

Mer snö, precis vad du inte behövde.
Hoppas du hittar ditt järn. Ja, våffeldagen idag. Jag har hjälpt en väninna i ett våffelcafé idag. Öppet en gång om året om året och allt går till välgörenhet. Gode våfflor och arbete för välgörenhet, en bra kombination.'
Hoppas konserten blir trevlig.
Tidsomställningen berör mig inte så mycket, fast jag gillar mörka kvällar.
Trevlig helg!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ann

Ann

26 mars 2023 14:06

Hej Anita! Va kul att åka på musikkonsert! Passa på att göra allt kul Du kan, så ofta Du kan Det är ju det som är livet!!! Hoppas att Du snart blir piggare och att ljuskänsligheten går över inom kort! Vi ska också ha kul idag, då vi ska uppvakta Paulin som fyllt år, så idag träffas vi, hela familjen! Det ser jag fram emot! Ha en toppendag! Vi hörs! Kram Ann

http://dansann.blogg.se

 
Soldansaren

Soldansaren

27 mars 2023 06:06

Hoppas du hade en trevlig konsert. Man får som sagt ta vara på solfläckarna precis som katten Morris. Jag ska ut i kolmörker och plötsliga minus 7 denna måndagsmorgon för att ta mig till jobbet. Solfläckarna känns långt borta, kan jag säga. Kram!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
e

e

14 maj 2023 04:40

Det verkar som att du befinner dig i en kall och snöig miljö, men trots det försöker du hitta ljuspunkter i tillvaron och se fram emot roliga händelser som konserten med Doug Seegers och Kalle Moreus.

http://eggy-car.com

 
zetisno

zetisno

26 maj 2023 06:07

Jag vill ha en god morgon, och det har varit länge sedan nu. PappersBeda ringde och frågade om jag ville gå på konserten med Doug Seegers, Kalle Moreus och en tjej. Det kommer att bli så ädelt. Vi och jag ska resa imorgon. Det är så klart att jag ska göra något. Traversväder, skörbjugg och eland har varit vanligast under den här årstiden.

http://chess-online.co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards