Alla inlägg den 12 april 2023

Av Anita - 12 april 2023 12:40

 

Så har helgen gått och vädret har ändrat sig. Från sol och kallt till dimma och lite regn då och då.

 

Visst tinade det fort på gårdsplanen och visst har jag suttit på Kinabrors trapp och solat lite grann.

 

Det går bra om glasögonen är på. Kinabror tillbringar de flesta dagarna ute på sjön och härom dagen njöt jag av hans nyfiskade fina abborrar.


Så i måndags kom AMV och Gubben och hälsade på. Det var så länge sedan vi träffade dom nu för det blev många veckor för dom på Mallorca. Solbrända och fina var dom också.

  

Utanför deras stuga var snön tjock men Gubben tog traktorn och skottade fram så vi kunde sitta utanför husvagnen och grilla varmkorv. Klart det ska grillas när det är påsk.

 

Jack var som galen när han fick träffa AMV. Han älskar henne utöver allt annat.


Annars har Jack och jag gått på skoterspår och sjön. Han blir så less att följa med Kinabror och pimpla.

 

Dimman ligger i skogen men det börjar bli lite bart och vi kan gå efter sjöstranden där det är en rimpa närmast sjön där det är bart. Där kan jag med nöje och fröjd sätta fötterna på barmark. Det var så länge sedan jag gjorde det. Så många månader med snö och is. Äntligen.


Igår gick jag ner i mitt gamla växthus och satt mig ner för att måla stenar. Istället för att göra skyltar i mina trädgårdsland så skriver jag på stenar. Dom håller längre och så är det lite fint tycker jag.

  Tänk

Nu hittade jag en halv burk med lila färg. Vet då inte vad jag haft den till för det är ju inte precis min favoritfärg men nu fick det bli den i alla fall. Plantade om gukorna för dom har växt väldigt fort och får inte längre plats i sina små krukor.


I dag stökar jag med vägföreningsgrejor och det är bökigt men det ordnar sig väl till slut.

Vi har ätit våfflor till lunch och Kinabror har dragit ut på sjön. Hunden Jack och katten Morris ligger och vilar. Utanför sitter ekorren och äter.

 

Hackspetten äter talgbollar. Skatan äter bröd som jag kastat ut och massor med småfåglar äter solrosfrö. 

Stannar inne för det regnar och ska se på serien om det fina slottet i Frankrike. 


Dagens ord: Visst är det synd om dom som ska åka snöskoter när det börjar smälta så här fort och på en gång men jag gillar regn i alla fall.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards